Cavvetjejerna

Alla inlägg den 21 februari 2008

Av Molly & Moa - 21 februari 2008 21:55

Man kanske borde ha stängt locket för objudna gäster.....

Av matte

Av Molly & Moa - 21 februari 2008 19:28

Hemma igen!

I dag har det varit en hemsk dag. Det började redan i morse med att vi inte fick nått käk. Vi satt där och väntade och väntade men inte ens husse gav oss en endaste liten smula trots att vi satt där med våra vackra rådjursögon. Jag sa till Moa… det här är ingen vanlig dag, jag anar ugglor i mossen. Sen sa matte att vi måste skynda oss att kissa och bajsa för vi hade en tid att passa. Sen bar det i väg i bilen. Vi somnade som små grisar som vi alltid gör i bilen. När vi stannade bilen tog bara matte med sig mig ut mig. Moa fick sitta kvar i buren och tjura.  Ååhhh… vad det finns mycket goa dofter här. Det är ju riktigt spännande tänkte jag och stretade upp mot ingången. När vi kom in satte matte mig på en konstig platta, det var en våg sa hon. Jag vägde 8,3 kilo (Har nog blivit lite för mycket av det goda på sista tiden). Sen fick jag sitta och vänta tills dom skulle ropa upp mej. Det var som att sitta i en tortyrkammare omgiven av en massa delikatesser som man inte kunde komma åt. Fy så hemskt för en liten hungrig prinsessa.

Tur att ”Lena” min veterinär ropade på mig så jag slapp sitta där och dreggla. Vi gick till ett annat rum och där fick jag sitta på ett bord som hon hissade upp, men jag ville bara hoppa ner igen. Först tittade hon i mitt öra som såg fint ut nu. Men så har jag också ätit den där äckliga medicinen i trettio dagar nu. Och så var det tänderna vi skulle titta på säger Lena. Vad nu då… är vi inte klara än. Nu blir det otäckt tänkte jag. INGEN får titta i min mun. Lena säger att jag måste stanna kvar några timmar för att hon ska göra mig fin i munnen. Glatt ovetande skuttade jag med henne jag märkte inte ens att matte och husse försvann.

Fyra timmar senare var jag skinande ren i munnen men tyvärr sex tänder fattigare och matte 1900:- fattigare. Matte undrade hur jag skulle kunna äta nu. Men veterinären sa att det går alldeles utmärkt.

Nu är vi hemma igen och jag har fått äta lite små portioner men jag är så sömnig så sömnig.

 

Gosekram från Molly

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards