Cavvetjejerna

Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Molly & Moa - 23 februari 2008 22:10

Vi anropar Sigge svamphund till våran hjälp! Här finns det riktigt stora träd att styrketräna med.

Av Molly & Moa - 23 februari 2008 10:06

Här luktar det främling!!!

Jag passar väl på att ta reda på vad du är för en medans du dricker upp vårat vatten.

Du verkar ju var en snäll en i alla fall.

 

För några år sedan kom denna ståtliga katt till oss. Husse döpte honom till Mattjas Månsson. Matte har sökt hans ägare på flera olika sätt men inte fått något napp. Han verkade vara van vid små nyfikna cavvetjejer, vi kunde leka som vi ville med honom utan att han blev det minsta sur på oss. Mattjas kom regelbundet till oss under flera år, undantaget för några friarrundor. Då kunde han vara borta flera månader. Det var efter en sån period som han

flög på mig, lilla ”Moa” när jag skulle se vad han hade i sin matskål. Matte skulle skydda mig och lyfte genast upp mig. Då flög han på min matte i stället och bet sig fast i hennes ben så det blev ett otäckt sår. Det blev en vända till akuten för en stelkrampspruta och penicillin.

Matte sa: Nähä nu har den jä…  katten ätit sin sista måltid hos oss.

Men tro det eller ej, så fick Mattjas sin mat på kvällen som vanligt. Då var han samma keliga katt som vanligt.

Några veckor efter denna händelse försvann Mattjas och nu har vi inte sett honom på nästan ett år.

Kanske var han sjuk eftersom han betedde sig som han gjorde.

Av Moa

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards