Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 15 mars 2008

Vi har badat

Av Molly & Moa - 15 mars 2008 10:17

Igår bestämde matte att vi skulle bada. Det var alldeles för länge sen sa hon. Men hallå, Vadå…?  Vi badade ju innan jul sa ”vi” Men hon lyssnade inte på oss utan fort ner med Molly i badkaret och på med duschen bara, innan vi ens hann och blinka. Fast lite skönt tycker vi allt att det är i alla fall.

                  Här står jag alldeles hjälplös och blöt

Jag vill också hoppa i, det är så gott att slicka på tvålen

som ligger där.

Blev det inte roligare...?

Var är tvålen syster, var är tvålen... var det inte

nåt sånt i Povel Ramels visa?

Matte har fått för sig att det var tvålen jag kräktes av.

Men det tror inte jag, Den smakar ju så gott.

Nu är det bara den varma goa fönen kvar...

Fast jag vill ju hellre springa mig torr och rulla mig

i något riktigt gottigt.

 
 
Ingen bild

malte o snoken

15 mars 2008 11:39

hihhi så söta ni var idag då både blöta o små handduksgummor!!

 
Nibelius

Nibelius

15 mars 2008 12:11

Du milde tid så söta ni är!!!! Man smälter, man smälter...

http://nibelius.blogg.se

 
Anna och Tim

Anna och Tim

15 mars 2008 12:18

Tack för inlägget på min bogg, länka gärna så ska jag göra detsamma :)

Tim är en vit herdehund (man kan säga att det är en vit schäfer men uppfödd i en registrerad kennel inom skk och där har dom ju valt att ge rasen namnet vit herdehund)

Tim låter hälsa att han inte är avis på Er som måste bada, han gillar inte duschen utan vill bara bada ute i det fria.

Glada tasstramp/ Timsevimse och matte Anna

http://timsevimse.blogg.se

 
Sigge

Sigge

15 mars 2008 13:25

Stackars, stackars er!!!!!!!!!
Ska jag ringa efter hjälp???
Två stackars försvarslösa tjejer insläpade i tortyrkammaren!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Molly & Moa

15 mars 2008 14:56

Försent Sigge, det är redan klart!

 
Ingen bild

Cilla och Gizmo

15 mars 2008 15:42

Vi tycker att sängen är den bästa platsen av alla att torka av sig efter badet på!! Eller vad tycker ni?
Fönar är det värsta tråk som finns :-( (tycker Gizmo)
Kram Cilla och Gizmo

 
Ingen bild

Molly & Moa

15 mars 2008 16:23

Cilla & Gizmo: Det kanske låter väligt dumt, men vi gillar faktiskt fönen, särkilt jag "Molly" tycker om när den varma luften blåser på mig

 
Ingen bild

molle

15 mars 2008 19:16

Men tvi vale vilken taskig matte,, först mår du illa o spyr,, sen blir du badad,, nej nån måtta på eländet måste det väl vara....

 
Sacco

Sacco

15 mars 2008 22:53

Åhhh, vad jag skulle vilja att ni var här hos mig!!
ps, hälsa matte och tacka för komplimangen, jag rodnar nästan lite under pälsen:)

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

Gibson

16 mars 2008 23:47

Heej sötnosar ! Ni är såå underbart söta tycker jag! Ni skrev Gizmo i min blogg men jag hoppas att det är jag Gibson som ni tycker var sötast i hela världen hi hi :-) puss puss på Er

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

17 mars 2008 08:12

Gibson: Förlåt söta Gibson, naturligtvis menade vi dig. Det är så lätt att blanda ihop alla goa bloggvovvar när man skriver. Matte är ju extra svag för oss cavvar och hjärtat klappar lite extra för ruby & black and tan
Puss, puss

 
Ingen bild

Chilla

18 mars 2008 19:57

sååå snygga badflickor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards