Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 18 mars 2008

Ensamma hemma

Av Molly & Moa - 18 mars 2008 07:32

Matte gick upp jättetidigt idag, fy så jobbigt. Det är ju så skönt att ligga och dra sig på morron. Och inte fick vi sova riktigt i natt heller. Nejdå, här  dundrade stora vägskrapor förbi med jämna mellanrum för att få bort den tunga snön som lagt sig i lager på lager. Inte fick vi frukost när vi kom upp heller utan matte muttrade något om stora hårda snöflak som måste bort vid vägkanten och  postlådan annars får vi ingen post, och matte måste ut med bilen för hon ska köra en person till vårdcentralen. Vi ska stanna hemma säger hon.

Nu äntligen har hon börjat göra i ordning våran mat sen måste vi ut en snabbis igen för jag "Moa" fick inte gjort nr 2.

                                 Här väntar vi på maten

 
 
Nibelius

Nibelius

18 mars 2008 10:47

Aj då, men Ramses han mådde inte riktigt bra i morse så han gjorde nummer tre... igen!

Reuben

http://nibelius.blogg.se

 
Ingen bild

malte o småsnok

18 mars 2008 11:33

uj vilken stressig morgon ni haft. klart man inte kan göra tvån utan frukost i magen, fråga malte!

 
Sigge

Sigge

18 mars 2008 17:16

Tidiga mornar är underbara.
Personligen är jag morgonpigg eftersom matte är det.
Fast jag såg att hon nyss satt och textade
"Jag skulle gilla morgonen bättre om den började lite senare"
Ha. stämmer inte på mej.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Cilla och Gizmo

Cilla och Gizmo

18 mars 2008 18:47

Hoppas att ni har "tupplurat" idag så ni inte missar er skönhetssömn ;-)
Kram Cilla och Gizmo
Ang. träningen så är det Gizmo som tränar mest då brukar Cilla "leta godisträna" om hon är med :-)

http://www.sinna.dinstudio.se

 
skogsfrun

skogsfrun

18 mars 2008 18:57

Hm..Ludde har inte lärt sig räkna* än och matte är inte mattes starka sida men för det mesta löser sig ekvationen utomhus;)
p.s Vi är ganska bra på att överrösta både sopbilen och andra inkräktare.
Hoppas det är mer reda med mathållningen hos er i morgon.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

18 mars 2008 18:57

Klart man måste göra nr 2 innan man kan vara själv hemma,, hur skulle det annars se ut när matte väl kom hem!! Men varför fick inte ni följa,, jag får följ matte överallt...

 
Sacco

Sacco

18 mars 2008 19:07

Frukost?? Vad är det för något? Mat på morgonen? Nix, inte en chans! Tycker i och för sig inte om mat särskilt mycket oavsett vad klockan är men fram på kvällningen börjar det ju kurra i magen och då måste man till slut äta.

Ni är så fina som är, tjejer luktar gott som dom är även utan silkesdroppar:)

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

18 mars 2008 19:11

Jo, Molle det kan låta dumt men trots att vi är så små så fick vi inte plats. Matte var tvungen att ta ut våran bur så dom där människorna fick någonstans att sitta.
Ja.. hon har en liten bil (Toyta Yaris)

 
 Tim

Tim

18 mars 2008 21:15

Vilken härlig blick ni har, viktigt med frukost så man orkar va igång hela dan.

Nospuss från Timse

http://timsevimse.blogg.se

 
Primo och Acke

Primo och Acke

18 mars 2008 21:37

Ja fy här har plogen oxå dundrat runt i natt...Matte tyckte jag levde om ( =Acke)skällde och muttrade...men va fasen det ska vara tyst på natten!!
Jag(= Primo) fick heller ingen frukost i morse...skulle till veterinären och röntga mina höfter...Fick vänta enda till kl ett innan jag fick äta SUCK, Tänk jag kunde ju ha dött av svält!

http://www.ackebus.se

 
Ingen bild

Gibson

18 mars 2008 23:47

Jag älskar frukost jag :-) Då äter jag som bäst efter en god natts sömn. Vad söta ni är tjejer! Nospuss

 
Hannah & Tristan

Hannah & Tristan

19 mars 2008 08:38

Självklart ska ni länka till oss. http://takycard.blogg.se

http://takycard.blogg.se

 
Tuna

Tuna

19 mars 2008 15:40

Så där ser jag aldrig ut när maten serveras. Jag ligger kvar ett bra tag och masar mig sakta upp om jag ev har lust att äta. Möjligen får jag bråttom om det vankas riktigt älgkött.

http://tuna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards