Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 27 mars 2008

Bullebak!

Av Molly & Moa - 27 mars 2008 12:32

I da har vi hatt en bakeda igen. Dänne  gången ble dä bulla. Vi är ju hänta mä dä mästa som vi säger här i Västergötland. Vi fick te å mä ett rittit höv i degen.

Höppas i förstår va vi säger ida, för matte töckte vi sölle prata lite dialekt mä ere. Ho töcker dä sa höras var en kommer ifrå.

                   Dä ä la bäst ja läser receptet först

Men vänta här nu... här står ju nööt om stekter haer, dä töcker

ja låter möe goare

                           Se sånt höv vi feck i degen

                            Nu ä di färdia för ommen

                                  Dä ble la fina bulla

Som i redan vet så ä våran matte ena ritti snåljopa, så detta

va va vi feck

 
 
Cilla och Gizmo

Cilla och Gizmo

27 mars 2008 14:42

Nej nu får ni nog ta i med hårdhanskarna och börja löneförhandla!! Så mycket jobb och så lite bulla!! Inte rättvist alls!!
Föresten kan ni inte skicka hit några dom ser ju superamaskiga ut!!
Kram Cilla och Gizmo

http://www.sinna.dinstudio.se

 
Sofia

Sofia

27 mars 2008 14:47

Oh va gott med bullar!
Bino tackar och bugar för gratulationerna och matte säjer tack så väldans =)

http://www.cavalierpojkarna.webb.se

 
Tuna

Tuna

27 mars 2008 16:03

Men vad ni kan! Läsa kokböcker! Bra jobbat.

http://tuna.bloggagratis.se

 
Theo

Theo

27 mars 2008 16:51

Åhhh vad mumsiga bullarna ser ut, så duktiga O söta ni är som bakar!
Vad menade du med att vi hade en snygg vägg i tv-rummet?

http://www.theo06.blogg.se

 
Sigge

Sigge

27 mars 2008 18:16

Går det att byta till sej en påse bullar?
Jag har jobbat i fera timmar idag men inte har jag fått bullar för allt mitt slit inte.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cavvetjejena

27 mars 2008 18:22

Självklart Sigge, du behöver absolut ha bullar efter din hårda dag

 
Ingen bild

molle

27 mars 2008 19:34

klart ja föstå va ni säjer, men ja ba undra nä bulla komme till bålänge..fö bulla dä älska ja, sidd du...

 
Ingen bild

Cavvetjejena

27 mars 2008 19:54

Du ä la för goer molle.. Vi skulle baka massor med bullar till dig om vi skulle råka passera Borlänge

 
Bella

Bella

27 mars 2008 20:10

Hej tjejer!
Vad duktiga ni är som kan baka! Jag ska höra med min matte om jag får vara med nästa gång....Jag tror att jag är duktig på att baka om inte annat så kan jag nog vara en hejjare på att äta bakat och det är nästan samma sak.....

Matte hade hoppning på sin ridning idag. Det gick jättebra sa hon här hon kom hem. Hon höll sig kvar i sadeln hela tiden.

Puss på nosarna

Bella

http://orvegard.bloggagratis.se

 
Sacco

Sacco

27 mars 2008 21:23

Oj!! Kan ni skicka upp ett ordlexikon så matte och jag hinner träna under helgen. Annars kan vi få kommunikationsproblem:)

Det va inte mycket till bulle så som ni har slitit med bakandet! Gå i bakstrejk! Nä, bullarna ser fantastiskt goda ut så nej, ni får inte sluta baka.

http://www.bjorkmannarna.se

 
 Tim

Tim

27 mars 2008 21:56

Va duktiga ni är som kan hjälpa matte att baka bullar, jag hade nog mest stjälpt än hjälpt. Hoppas ni lyckas byta till er mer bulle, det är ni värda. Nosslick!/Timse

http://timsevimse.blogg.se

 
Acke och primo

Acke och primo

27 mars 2008 23:36

Oj vilka duktiga tjejjer ni är! Vi skulle behöva varsin sådan fru,så det är bara att ni flyttar hit;)
Våran matte har inte orkat baka bullar på evigheter...Dialekten var konstig men matte hjälpte oss (även om hon oxå fick tänka till)
Så kul att få se hur eran matte ser ut...trevlig!
Voffelivoff flickor!

http://www.ackebus.se

 
Chilla

Chilla

28 mars 2008 13:37

Nä´men så GULLIGT av er att fixa bollkalas hemma hos er när det är mIN = Chilla's födesedag. Men nog tycker jag att er matte var i snålaste laget, ni såg väl till att tigga lite mer av de smaskigt goa bullarna som NI har bakat

http://chilla.bloggagratis.se

 
Benzon

Benzon

28 mars 2008 18:09

ojoj..såå söta ni var...hallojsan flickor..tack för erat besök gissa om jag blev glad..jissses vad ni slitit med bullbak.. en annan får inte va i närheten av köket när det är bullbak..snackas nått om för mycket päls som kan komma i degen..matte är såå kinkig..men bussig nog ändå å bjusssar på betydligt störrre bitar än de ni fick (när allt är klart).. era var då i ynkligaste laget ..ni borde fått dubbelt upp som betalning miinst...nu snart dags för tv å hålla tassarna för mattina att hon vinner..stor puss på nosarna från molles bror benzon ;)

http://www.raberg.se/benzon/index.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards