Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

Vi anropar Sacco!

Av Molly & Moa - 29 mars 2008 19:53

Här brukar vi fika ibland när vi är i Stockholm. Matte har ju så dåligt minne så hon minns inte vad det mysiga stället heter.

Kanske du Sacco kan hjälpa oss att friska upp hennes minne.

Detta mysiga fik som är som en flytande pråm brukar vi stanna till på

 
 
Sacco

Sacco

29 mars 2008 20:09

Det här är ett kanonfik, matte brukade stanna och fika där när hon åkte motorcykel förut. Supergott fikabröd och jättevacker om vädret är tillräckligt bra för att sitta utomnus. Hon minns tyvärr inte vad det heter. Jag bor lite dryg 15 min bilväg därifrån. Hm, matte säger att hon inte är hemma förrän kl 17 på torsdag. Kanske läge för henne att ta ut lite komptid och jobba halvtid om det inte är för mycket på jobbet. Hon skulle ha varit ledig någon dag nu under påsklovet, men det blev inte av. Kanske att det går att fixa.. håller tassarna..

http://www.bjorkmannara.se

 
Sacco

Sacco

29 mars 2008 20:21

Nu trillade poletten ner hos matte. Det heter "röda cafét". Det är lätt att hitta hem till mig därifrån. Fortsätt Glömstavägen (drygt 5 min), vänster på Huddingevägen (5 min) och höger in på Ågestavägen (5 min). Framme!

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

Cavvetjejena

29 mars 2008 21:02

Just det, nu kommer matte också ihåg. Matte säger att hon kan ringa tisdag eller onsdag när vi kommit upp till Stockholm.

 
Ingegerd

Ingegerd

29 mars 2008 21:24

Hej flickor! Här kommer vi att titta in i fortsättningen, vi har en hel del gemensamt!
Vi längtar till våren då vi kan sitta ute och fika, hela flocken!

http://josephinespapilloner.blogg.se/?c=1206821613

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

29 mars 2008 23:07

Gud så mysigt det ser ut, och herrejösses så man längtar till sommaren!!
Kramiz på er!

 
Ingen bild

Hannah & Tristan

30 mars 2008 10:46

Ser ut som ett fint ställe. Var i sthlmstrakten ligger det?

 
Ingen bild

molle

30 mars 2008 10:59

Men hallå,,, nu blir jag lite avis.. ska ni åka o häls på hos Sacco... jag hittar oxå i Stockholm för husse kommer där ifrån...

 
skogsfrun/Ludde

skogsfrun/Ludde

30 mars 2008 15:44

Det ligger visst i Huddinge. Mycket fin natur runt storstan och många begivenheter. Vår heter Granans kafe på Kroppefjäll, dit ska vi åka 1:a söndagen i maj och festa på hembakt och gå i skogen, sa Ludde som vet allt;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Sacco

Sacco

30 mars 2008 18:29

Hannah & Tristan: Fiket ligger i Vårberg i Huddinge Kommun. Avfarten före IKEA om man kommer söderifrån om matte minns rätt.

Molle; självklart är du också välkommen om du besöker Stockholm!!

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards