Cavvetjejerna

Alla inlägg under mars 2008

Av Molly & Moa - 21 mars 2008 12:21

Här kommer en liten lägesrapport från Klädesholmen. Ja, ni ser ser ju själva, här är inte vädret bättre än det var hemma. Hoppas det blir bättre till i morgon då den stora påskevagan ska tändas.

         Vägen ner till hamnen, snön yr och vinden viner

                      Jag fryser om tassarna matte

    Här ser ni den stor påskevagan som ska tändas i morgon

Av Molly & Moa - 20 mars 2008 12:04

Nu har matte varit hos frissan och vi har packat väskorna, för nu ska vi åka till husse på västkusten. Åh... vad jag Molly, längtar efter hans goa mage den är så himla go att sova på.

Men först kanske det blir en tur till Blåkulla , vi får väl se omkvasten är trimmad.

Blir kanske inte så mycket bloggat för våran del i påsk eftersom vi blir några stycken och vi ska ju hinna umgås med gästerna också. Men ett och annat inlägg ska vi väl få till.

                    Ha det så bra vänner

Av Molly & Moa - 20 mars 2008 07:43

men matte får gömma den för annars skulle Moa snart göra slut på allt som finns i den. Men nu fick hon plocka fram den för vi vill också visa våran leksakskorg.

Och vem går fram först, om inte jag "Molly" som annars är så ointresserad av leksaker. Men jag ägnar mig bara åt dom lite intelligentare sakerna som den här Smart Dog snurran. Där brukar matte gömma små godisbitar under klossarna, bra för hjärnan säger hon. Moa går direkt på freesbeen och mjukisdjuren.

          Oj vad mycket grejer vi har, var är min freesbee...

               Jag tar den här, den är bäst säger matte

                         Vi avslutar med lite dragkamp

Av Molly & Moa - 19 mars 2008 08:36

Matte har fått för sig att jag inte är ren i munnen och börjar vifta med min lilla tandborste.

Jag är väl visst ren...!  Kolla här...

Men hon lyssnar inte alls på mig, hon har köpt en sån där liten mjuk borste som hon kan sätta på sitt finger och en smaskig levertandkräm.

Smakade kalas kan jag tala om.


               Titta matte...!!! Det är inget fel på mina tänder

 

                       Jag SKA borsta tänderna... lugn bara      

                      Men då vill jag ha massor med tandkräm på

Av Molly & Moa - 18 mars 2008 07:32

Matte gick upp jättetidigt idag, fy så jobbigt. Det är ju så skönt att ligga och dra sig på morron. Och inte fick vi sova riktigt i natt heller. Nejdå, här  dundrade stora vägskrapor förbi med jämna mellanrum för att få bort den tunga snön som lagt sig i lager på lager. Inte fick vi frukost när vi kom upp heller utan matte muttrade något om stora hårda snöflak som måste bort vid vägkanten och  postlådan annars får vi ingen post, och matte måste ut med bilen för hon ska köra en person till vårdcentralen. Vi ska stanna hemma säger hon.

Nu äntligen har hon börjat göra i ordning våran mat sen måste vi ut en snabbis igen för jag "Moa" fick inte gjort nr 2.

                                 Här väntar vi på maten

Av Molly & Moa - 17 mars 2008 14:59

Jisses, vad kul det är att springa i snön. Molly... kom och lek med mig...!

Nej... jag vill gå in. Jag hatar när det blåser så, jag får ju ingen luft.

 

                                    Oj, vilka stora drivor

                             Då får du leka med mig matte

Av Molly & Moa - 17 mars 2008 08:14

Ja, vädret har verkligen stora makter. Så här ser det ut hos oss idag. Totalt snökaos. Man tror inte det är sant efter den undebara vårdag vi hade igår. Det är väl det mesta vi sett i snöväg den här vintern. Hoppas det smälter bort fort som attan. Inget kul nu när vi väntar på sol och värme.

Hundarna tyckte det var jättekul när vi var ute i morse, dom skuttade runt som ystra valpar.

Vad är detta för konstigt, så här såg det inte ut igår

       Snötyngda grenar på vår gran

   Oj, vad det ryker!   Är det så här snö ser ut...?

  Visst är det vackert? men inte nuuuu....!

  Vart tog du vägen matte?  Jaha hon hämtar bara tidningen

   Kolla vilka kontraster från gårdagens inlägg :-)

Av Molly & Moa - 16 mars 2008 14:30

Har synat trädgården på vårtecken, och titta så många jag hittade.

Det sjuder av liv i naturen just nu. Här finns också tranor och massor av svanar på en åker här utanför. Dom var tyvärr lite långt bort för att jag skulle fånga dom på bild.

  Så här långt har ölandstoken i häcken kommit 

                  Vårlök som kommer upp i gräsmattan

                    Tulpaner som har små späda knoppar

                        Ginst som nästan är i full blom

                                  Påskliljor och krokus

                           Härliga vackra tösenskönor

Och rabarern som matte väntar så på...tänk en härlig paj

med vaniljsås, mums...

Och så detta magnifika skatbo som byggs i

syrenbusken alldeles utanför sovrumsfönstret.

Ja, så långt har våren kommit här hos oss.

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards