Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 25 april 2008

Igår

Av Molly & Moa - 25 april 2008 10:36

Tog matte med mig till skogen för att vi skulle träna på en annan plats.

Först hade hon lagt ut ett spår där hon efter cirka 150 m gömt några korvbitar under mossa.

Under tiden körde vi lite annan träning som ställande och platsliggning.

Och jag klarade att ligga två hela minuter utan att resa mig.

Ställandet funkade bättre än förut, men rumpan åker fortfarande ner för fort i backen.

Att detta ska vara så svårt...

När vi tränat klart fick jag gå spåret som legat i 20 minuter. Gissa om det var kul…

Jag drog iväg med en fart så matte hann nästan inte med. Oj vad kul det var…

Vet ju att det brukar finnas något gott i slutet.

Jag gick klockrent rätt och hittade korvbiten som matte gömt väl under mossan.

När vi kom hem tog hon fram den där äckliga träpinnen som hon glömt när vi var i skogen.

Då tänkte jag springa och gömma mig, men se det gick inte. 

Jag fick allt ta den där pinnen i munnen fast jag inte ville, och för att göra matte nöjd så lät jag henne hållas och visade att jag kan om jag bara vill.

  Här ligger jag plats i hela 2 minuter. Matte tyckte jag var så duktig

  Här är jag i slutet på spåret som ledde fram till två goda korvbitar

Och titta så duktig jag är med apportbocken. Kan om jag vill


 
 
Ingen bild

malte o snoken

25 april 2008 11:25

ja men ni är ju duktiga flickor!!
här kommer lite flottigt nosgos för vi har mosat i oss vinsten från sigges tävling...mmm mums

 
Ingen bild

Cilla och Gizmo

25 april 2008 17:17

BRA spår med korv i!! Det vill vi också ha!! Ska genast tips vårans matte om det ;-) Duktig du var att ligga plats :-)
Kram Cilla och Gizmo

 
Sigge

Sigge

25 april 2008 20:14

Visst är det bra med korvspår. Såna är väldigt trevliga tycker jag. Fast nu blir det ju mest köttbullar för mej under alla svampjakter,

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Bino

Bino

25 april 2008 21:14

Sikken duktig dam du är!
Jag förstår dig, jag tycker inte heller om den där förfärliga apportbocken, träigt värre, som tur e har matte nästan gett upp lydnaden för oss, hon vill satsa stenhårt på agilityn

ha det fint!

http://cavalierpojkarna.webb.se

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

25 april 2008 23:36

Dukgtig tjejj!! Primo han är lätt med apporten...tog tom metallapport! Däremot tuggar han på den SUCK. Platsläggande i 2 min kämpar vi med...han vill gärna resa på sig efter ca 1 min...ja ja men det är bara att träna på!!

Ja se deklarationer...kunde varit roligare;)

 
Sacco

Sacco

26 april 2008 16:11

Det var mycket skoj på en gång. Du ser så duktigt ut med apporten, förstår att det har övats en del..

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards