Cavvetjejerna

Alla inlägg under april 2008

Av Molly & Moa - 23 april 2008 09:06

Matte har gjort en liten agillity-bana till oss i trädgården.

Det tycker vi är jättekul.

Den ska så småningom utökas med fler hinder är det tänkt.

I kväll är det kurs igen, så det blir väl lite träning för mig "Moa" idag.

Här är det jag "Molly" som kommer farande ur tunneln,

som är köpt på IKEA. Billig och Bra.

Och här kommer jag "Moa" farandes över hoppet så det bara ryker.

Fast vi har fått nya snygga hopphinder nu, som vår storebrorsa har gjort åt oss. Vi har även en slalombana

Av Molly & Moa - 22 april 2008 09:27

Nä..äää…. Nu var det dags igen, för en sån där otäcking.

Matte upptäckte det inte förrän hon kollade på bilderna i datorn,

då fick hon se en liten svart prick som såg ut som en fästing. När hon förstorade bilden så kunde hon se den tydligt. DET VAR EN FÄSTING!

Grejen var bara det att korten hade matte tagit dagen innan så nu fick hon bråttom att känna efter i mitt huvud. Och mycket riktigt där satt en elaking som sugit sig fast.

Usch...... förra året fick matte också en sån där i sitt huvud. Tror ni hon fick panik då eller....?

Det var när hon skulle kolla på korten som hon upptäckte den lilla elakingen.

Här har jag fått en sån där godiskrokodil av matte.

                                      Nu ska jag äta upp dig


Av Molly & Moa - 20 april 2008 11:01

som vi tog i går i det härliga vårvädret.

I dag bär det av hemåt igen.

                                 Strandskator i Stenvik

        En samling stora vackra snäckor den största är tolv cm

   Blommande blåhattar eller styvmorsviol som den egentligen heter

                                             Vy från hamnen

                Och så vi förståss... här ligger vi och solar oss

           Såååå... skönt att ligga i solen på det varma bordet

Den här bilden är från Skärhamn, där vi har Nordiska akvarellmuseet i bakgrunden. Molly vill som vanligt inte vara med på bild.

Av Molly & Moa - 19 april 2008 09:51

nere i hamnen. Vi tänkte att det kanske skulle intressera en viss svart blandis som lystrar till  namnet Sigge.

Han samlar nämligen på lite olika föremål som bl.a dunkar, bildäck, stora pinnar, gungställningar och mycket annat smått & gott.

Skulle inte dom här vara något för dig Sigge?? Vi kan gömma dom åt dig om du vill. Dom rullar väldigt lätt.

Kom och kolla Molly… Vilka stora bollar… matte säger att det är förtöjningsbojar

Titta Sigge… vad fina dom är.

Det var inte lätt att ta sig upp här ska du veta.

Men se så snyggt dom matchar min färg


Av Molly & Moa - 18 april 2008 10:28

I går när vi var på väg ner till hamnen så lyckades jag smita. Rätt som det var så ropar matte … Vart tog Moa vägen?

Nämän, kolla!! hon är ju långt där borta! 

Hon upptäckte sen att hon satt fast kopplet i fel ring på halsbandet så jag lyckades få ut mitt huvud den vägen utan att hon märkte det.

Oj… vad lycklig jag blev när jag upptäckte att jag var lös. Jag satte av i en rasande fart raka vägen ner till vattnet. Shit… vad spännande kanske ska jag hoppa i… men det ser allt lite läskigt ut… om Sigge & Molle vore här ändå… då kunde ju dom rädda mig om jag inte skulle kunna simma.

Har just upptäckt att jag är LÖS...

Bäst jag skyndar mig innan matte får tag i mig

Ser ni mig...? 

Jag syns nästan bara som en liten prick nedanför det höga berget.

Oj… vad stort det är havet… jag vet inte om jag vågar,

det ser kallt ut också

Nej,… jag tror jag väntar med doppet till en annan gång

Matte…! Nu kommer jag!!!

Men vad ska jag nu hitta på…???

Bäst att kolla vad Molly har för sig! Verkar vara något intressant

Och här var det inte städat än… Allt skräp ligger fortfarande kvar efter påskvagan


Av Molly & Moa - 17 april 2008 10:15

startade med en rundvandring på hundagiset som även är ett pensionat för hundar. Det är ganska nyöppnat och att behovet av hundagis på landsbygden var så pass stort trodde jag faktiskt inte.

Efter rundvandringen hade vi lite fika och pratade igenom hur veckans träning gått.

Vi har ju tidigare hållit till inne i Grästorp, mitt i samhället vilket var en perfekt störningsplats att jobba på. Här blir det lite lugnare, men här finns ju en massa hundar i rastgårdar i stället som inte är med på kursen.

För våran del hade det gått framåt med ställandet även om hon gärna vill sätta sig ibland så är märks det att hon är på gång. Jag fick även beröm för att jag jobbade så bra med min hund, och sånt blir man ju glad av att höra. Vädret var lite bättre än förra gången, förutom att det blåste kallt.

Här går vi runt och tittar hur det ser ut inne på dagiset. Jättefint och mysigt för hundarna. I varje bås fanns det matta och även en fåtölj att krypa upp i.

Här visar Tina rastgårdarna som hundarna kan gå ut och in

som dom vill i. Snyggt och fräscht. Det fanns även en stor rastgård

där hundarna kunde få rasa av sig och leka med varandra.

 

Här övar vi på att lämna hundarna som lungt ska kunna

sitta kvar när vi hälsar på varandra

Här tittar vi på när det övas i ställande. Fick ingen bra bild på

när jag och Moa var på planen. Synd för det gick hyfsat bra.

Här är det linförighetsträning på gång

Här är det våran tur att starta

Av Molly & Moa - 16 april 2008 09:37



Är det dags för andra kurstillfället.  Har tränat ställande ganska intensivt den här veckan. Vi får se om träningen har gjort någon nytta.  Moa har ju varit jätteduktig på det förut, hon kan det så bra på utställning så hon vet så väl vad ordet STÅ betyder. Vet inte vad som hänt för hon vill bara sätta sig när hon ser att jag kommer tillbaka.

Vi kommer i fortsättningen att vara på en ny plats vid ett hunddagis som också har ett pensionat. Ska bli spännande att se. Innan vi börjar ska vi få en rundvandring på stället av dess ägare. Hoppas på lite varmare väder i kväll än vi hade förra gången, då man kände sig mer som en isbit när man kom hem.

Här sitter jag och kollar när matte packar bilen.

Vi ska nämligen åka till Klädesholmen direkt efter kursen i kväll.

Du glömmer väl inte oss matte…???

Av Molly & Moa - 15 april 2008 09:36

Ojdå... jag skulle bara kolla lite i skåpet och så råkade jag tappa ut alla mattes bakformar

                             Vad ska matte säga...?

Kanske jag ska fråga Moa om vi ska fixa till några muffins...

Har du något bra recept Moa... Vi måste fixa det här innan

matte kommer

Hur många grader ska det vara till muffins tro...???

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards