Cavvetjejerna

Alla inlägg den 7 maj 2008

Av Molly & Moa - 7 maj 2008 23:24

Så var det dax för kurskväll nr 5. Hjälp... vad tiden springer iväg. Bara tre ggr kvar.

Ja... hur gick det då i kväll?

Jo... vi började med linförighet som gick lite segt för oss.

Moa sackade efter lite, verkade som hon inte riktigt gillade värmen... ha,ha skyller matte på i alla fall. Sen gjorde vi en platsliggning med alla hundar samtidigt. Den gick bra förutom att hon satte sig precis innan jag sa sitt, men kände mig i alla fall ganska nöjd med den.

Ställandet går bra ända tills jag går tillbaka, då sätter hon sig. Vad ska jag GÖRA...

Läggandet gick bättre, lade sig lite snett men ändå ganska okej.

Sen Apporten... ja som vanligt spottas den ut fortast möjligt. Kämpar och kämpar med den eländiga träbiten, kanske att det funkar så småningom. Övning ger färdighet sägs det ju.

Inkallningen känner vi oss i alla fall säkra på, och den gick bra idag också.

Som avslutning gjorde vi en platsläggning till med alla hundar, som gick kanonbra för oss i alla fall, såg inte hur det gick för alla.

Idag hade matte ingen fotograf så det blir inga bilder på mina övningar.

Men här sitter jag och kollar hur linförighet går till. Bredvid mig står

Annika och hennes duktiga Diesel

            Här visar Isa, en vit schäfer hur man står snyggt.

 

Här har vi momentet tandvisning inte att förglömma.

Ger ju faktiskt hela 10 poäng på tävling.

Jag var nog riktigt duktig för det blev en puss också

Söta Saga, med matte Linda gör också ett perfekt ställande.

Alla börjar faktiskt bli väldigt duktiga nu.

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards