Cavvetjejerna

Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Molly & Moa - 14 maj 2008 22:30

och kurskväll nr 6. Det närmar sig examen nu, bara 2ggr kvar. Nu går det inte att ligga på latsidan längre. Finns bara en sak som gäller... TRÄNING och åter TRÄNING.

Kvällen började bra för oss. Första momentet var linförighet och det gick över förväntan. Tage var nöjd, och tyckte vi gjorde bra ifrån oss på det momentet.

Läggandet under gång gick också bra tycker jag. Känner mig nöjd med det. Sen var det ju ställandet som fortfarande strular. Får börja om från början helt enkelt med det momentet.

Inkallningen som brukar sitta klockrent gick inte riktigt lika bra som vanligt, men nästan i alla fall. Hon är väldigt bra på att läsa av hur matte beter sig på plan. En osäker matte = likadan hund.

Hopp över hinder var en fullpoängare och platsliggningen på 2 minuter likaså.

Tandvisning har vi heller inga problem med.

Sist men inte minst den hemska apporten. Åhhhh.... vad jag hatar den säger Moa.

Momentet tandvisning, här på gulliga cockertjejen

Liza, med matte Johanna

Platsliggning på två minuter, ser ni lilla mig i mitten.

Klarade det perfekt. En fullpoängare för oss.

           Läggande under gång. Här med Diesel och Annika

Snyggt läggande under gång. En mycket lyhörd och duktig hund som

är en spansk import som matte också glömt vad den heter.

En närbild på mig i mattes knä. Vi har ju ingen fotograf med oss

så det blir inte så mycket bilder på mina övningar.

                 Isa och Susanne visar fritt följ. Sååå snyggt

   En svartsjuk Diesel, tittar surt på sin matte som gullar med mig

Dom härliga systrarna, Susanne & Annika, med Isa och Diesel,

två av kursens duktigaste förare och hundar.

Diesel hade fullpoängar på alla momenten i kväll.

Söta Isa, som tyckte det var skönt att sitta i stolen en stund

Av Molly & Moa - 14 maj 2008 11:20

vad Molly gör för kul nu...kanske är hon och husse nere i hamnen på gubbdagis som matte kallar det. Då får hon säkert smaka på kex, fy vad fuskigt...Hmmmmm

  Tänk vad mycket kul jag går miste om nu...vad orättvist


Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards