Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

Här kommer fortsättningen...

Av Molly & Moa - 17 maj 2008 10:44

på vår utflykt till Sjövik. Bergen var alldeles fulla med skit från alla kanadagäss som härskar där nere. Matte tycker det är "lessamma" fåglar som bara för ett jäkla oväsen, särskilt på hösten, då dom samlas i stora flockar på fälten.

Jag lyckades nosa upp något slemmigt gammalt kadaver, kanske någon död fågel eller vad det var. Riktigt smaskigt var det! Men det tyckte inte matte, som ingrep direkt, och tvingade mig att släppa det ”äckliga” eller goda tyckte ju jag. Dumma matte! Hon tyckte det var så äckligt att hon glömde ta en bild när jag käkade på det goda fyndet.



Nej, nu går jag ner till vattnet igen.

                          Oj, vad kul! Kommer du matte…?

       Där ute simmar dom…gässen!  kanske jag ska hoppa i…?

                                        Ska jag….eller…?

                                   Jag vill, jag vill, jag vill…

                                Måste känna på vattnet först

                     Kolla mig! Vad jag vågar…är nästan i nu

                       Nu dyker jag! Ett, två och…

  Nej…jag ångrar mig. Alldeles för kallt för en badkruka som mig.

  Men det var nära.  Hi hi… vad jag luras

                                       Nu går jag hem.

                   Får vänta tills det blir varmare i vattnet.

 
 
 
Cilla och Gizmo

Cilla och Gizmo

17 maj 2008 11:07

Ja det gäller att vara snabb som abra den om man ska hinna få i sig diverse "gosaker" ;-) Hoppas att vattnet inte var allför kallt!!
Kram Cilla och Gizmo

http://www.gizmo.cybersite.se

 
Ingen bild

malte o snoki

17 maj 2008 11:10

taskiga matte som inte lät dig käka på det läskiga kadavret (usch o fy va äckligt hälsar matte)
va bra att du inte tordes bada det såg lite kallt ut...men om några veckor plaskar du nog loss!

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

17 maj 2008 15:58

ALLA mattar verkar vara missunnsamma typer! Får man inte nog med proteinrik mat hemma, måste man få förse sig av naturens skafferi!
Vi väntar också på varmare väder - inte för att vi bryr oss, men matte klagar så hemskt.
"Jämthundarna"

http://nysvansat.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

17 maj 2008 19:48

Har bara ett ord BADKRUKA!!!!!!!!
Det är INTE kallt i vattnet det är bara mänskligt tjafs.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

17 maj 2008 21:01

men inte trodde jag att du var en sån badkruka tjejen....

 
sacco

sacco

17 maj 2008 21:37

Canadagäss ok, men sin avföring får de gärna släppa någon annanstans..

http://www.bjorkmannarna.se

 
 Timse

Timse

17 maj 2008 23:01

Du skulle ha passat på att ta dig ett dopp!

Matte hälsar att det är en "nomesele" från björkis jag spårar i, hon tycker den är bra för den sitter och fördelar eventuellt drag bra/jämt, sen trasslar jag inte in bakbenen lika lätt i spårlinan med den här selen.

http://timsevimse.blogg.se

 
Primo och Acke

Primo och Acke

17 maj 2008 23:08

Lilla badkruka;) men du var ju faktiskt nära...och du är himla bra på att luras må vi säga....
Synd att du inte hann med "festmåltiden"...
puss på dig sötnos

http://www.ackebus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards