Cavvetjejerna

Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Molly & Moa - 2 juni 2008 21:52

förut att vi bor alldeles nära Såtenäs flygflottilj. Det är ju både på gott och ont kan vi säga. Det onda är ju att det för ett fruktansvärt oväsen när Jasplanen dundrar över bygden, och allt för ofta stryker över takåsarna hemma hos oss. Jag ”Molly” blev jätterädd varje gång dom där planen flög över vårt hus när jag var liten valp. Men jag ”Moa” bryr mig inte dugg, jag är ju född här så jag är mera van.

Det goda är väl att det skapar arbetstillfällen här i trakterna. Det är ca 1000 anställda på flygflottiljen och det är ju inte så dåligt. Tyvärr har dom inte kvar utbildningen av värnpliktiga utan sysslar nu i huvudsak med utbildning av stridspiloter. Här finns också landets alla Herkulesplan och även räddningshelikoptrar som tidigare hade sin bas i Säve i Göteborgs kommun.

          Så här lågt flyger dom när dom kommer farandes…

                            Men hjäp…..!!!!det störtar ju…

Matte luras bara…

Detta är ett gammalt pensionerat Viggenplan som är uppsatt vid en rastplats, som fått namnet Viggen, och ligger nära samhället Grästorp.

Det står vänt som en vägvisare ner mot Tunvägen, som leder mot flygflottiljen Såtenäs.

Ser ni matte som står under planet???

 Det är ganska häftigt med detta Viggenplan, som står på en hög cementpelare.

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards