Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

Jordgubbsplockning!

Av Molly & Moa - 30 juni 2008 13:44

Idag stod det jordgubbsplockning på mattes schema. Resan gick mot Råda, där fälten lyste härligt röda av solmogna jordgubbar.

Mamma och syster i färd med att fylla sina hinkar med läckerheterna

                   Wow… är dom mina allihop?

När matte var inne och hämtade skålar för att sätta sig ute och rensa jordgubbarna passade jag på att ta för mig lite. Måste ju provsmaka.

Jag älskar frukt och bär!

Undrar jag hur mycket matte åt medans hon plockade…?  

 
 
Ingen bild

Moa och Maiko

30 juni 2008 13:54

Åh, så mycket goa gubbar ni har hittat! Här finns dom bara i kartong på affären än så länge och Maiko tycker att dom är helt okay,men Moa tuggar länge och omständigt och ser ut som ett frågetecken i ansiktet under tiden.

 
Ruth

Ruth

30 juni 2008 14:14

Du skriver att fälten lyste röda, men det var nog för att du är så liten och marknära, för i mina ögon är det bara grönt :-) Att det var gubbar under bladen har du ju bevisat, härligt röda och stora, mumms !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

30 juni 2008 16:47

är du en liten bärmumsare! det kanske man skulle pröva!

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

30 juni 2008 17:09

Ohh så gott!
Jag har aldrig plockat själv och nu tror jag inte jag skulle fixa det! Men dom är goa i butiken oxå, dom "Östgötska" och nyplockade...mums!

 
Ingen bild

medresenärskan

30 juni 2008 17:41

Oj, vad ni arbetar !!!! Det är jobbig ställning man får inta när man plockar jordgubbar ... Vilka fina bär ... men gillar vovvarna dessa bär?? Min dotter har tre hundar men de vill nog BARA ha grädden, verkar det som.

De gubbarna som är bakgrund på min blogg är plockade av min man på midsommarafton. Jag slapp det i år.
Nu blir jag så hungrig på jordgubbar så jag får nog rusa över till affären. Ha det gott!!!

 
Basta & Fixa

Basta & Fixa

30 juni 2008 17:48

Mmmmmmums med jordgubbar .........
De kanske skulle ha vägt er matte före och efter plockningen!!??? *fniss*

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

30 juni 2008 20:05

Mums! Enklare att få jordgubbar ur en skål än att själv behöva beta smultronen direkt där dom växer! Det får jag göra. Till och med blåbären får jag plocka själv. För det mesta iaf. Ska nog ha ett litet samtal med matte...

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
camilla

camilla

30 juni 2008 22:03

Jisses vilka härliga jordgubbs skålar!! Tar med mig en om det är ok ;D

http://www.bentley.dinstudio.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

2 juli 2008 09:00

Läste nånstans att självplock är på väg att försvinna, folk stoppar i sig för mycket och köper för lite. Tjusigt komponerad bild.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

2 juli 2008 09:26

Skogsfrun: Hahaha... den var bra. Klart man passar på! Lite svinn får dom räkna med. Jag plockar bara en gång om året. Mumsfilibabba...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards