Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

Jag har blivit utmanad

Av Molly & Moa - 30 juni 2008 20:48

av Medresenärskan till att avslöja sex underliga/egendomliga  saker om sig själv. Så visst... det är svårt att på rak arm komma på alla konstigheter man har, men här är några av dom i alla fall.


Ni utmanade kan kopiera detta: Varje utmanad börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utvalda ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna. (dessa)Till slut väljer bloggaren tre nya bloggare och gör en lista av deras namn... Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dem veta att de har blivit valda och att de ska läsa ens egen blogg för mer information...Cavvetjejernas matte har blivit utmanad av Medresenärskan


 Att avslöja : 6 underliga/egendomliga saker om mig själv. Okedoky!



1)      Tvättar alltid håret EFTER att jag duschat (jättekonstigt)

2)      Skräckslagen för att få in möss i huset på  hösten.

3)      Har lätt för att fastna lite för länge framför datorn.

4)      Älskar att gå kurser med mina hundar.

5)      Svårt för att ibland lägga saker bakom mig. (Ältar för mycket)

6)      Har ofta beslutsångest


Cavvetjejernas matte utmanar: 

Tessan, (Primo & Ackes matte) 

Flytta till Skåne (Malte & Snokens matte)

och Svamphunden Sigge, eller hans matte .

      


 
 
Kaspers matte

Kaspers matte

30 juni 2008 22:45

Spännande - jag har ju OCKSÅ blivit utmanad av Medresenärskan, och jag har OCKSÅ både svarat och skickat vidare utmaningen till bl.a Sigge och/eller hans matte, i eftermiddags. När du kikar på min sida så klicka dig vidare till "Dagsländor")
Två själar och en tanke - klart att vi båda tänkte på charmiga Sigge! :-)

http://www.belof.se

 
Ingen bild

malte o snok me matte

30 juni 2008 22:57

tack för utmaningen, matte är ej förtjust i kedjebrev men hon är förtjust i er o att ni valde oss, så klart vi svarar då! det är redan gjort! godnatt kramar o pussar

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

1 juli 2008 08:25

Att inte tvätta håret i duschen var det enda som skogsfrun tyckte var lite eget;)) Har du mössa på dig då eller? Eller tvättar du kanske håret i en tunna med regnvatten, det ska vara mjuk och bra har skogsfrun rönt. hehe!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

1 juli 2008 21:29

Jo visst är det i det slottet ni ska bo ihop med mej.
Regnar det återkommer sjön och dessutom finns min älskade bäck alldeles nära.
Den rinner ju från en av mina sjöar genom naturreservatet där jag har en av mina etapper av Sörmlandsleden och vidare genom Sagostigen. Så oroa er inte vi kan ha simlektioner ;))

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

medresenärskan

1 juli 2008 21:35

Hej Matte!!
Jag skrev en kommentar nyss men det kom inte upp någon dialogruta så jag tror att den försvann uti cyberrymden.

Tack för dina besök hos mig ... Jag egentligen inte västgötska utan Dalkulla men kärleken tog mig hit för 40 år sen så det har satt sina spår. Jaa, dialekter skall man vara rädd om för de försvinner mer och mer.

Jag har svårt att ta blicken från vovvarna de är så bedårande goa. Har inga egna men min dotter har 3 och tävlar med 2 av dem.Den lilla lurviga brukar jag ha här lite då och då. Jag har tänkt att visa upp henne i min blogg för hon tål att tittas på.

Jag läser vad du skrivit i utmaningen och jag delar det mesta med dig.Men håret brukar jag tvätta först så det är gjort så där undrar även jag om du är i en vattentunna och ger håret sin vård av det nyttiga regnvattnet.
Råttor är äckliga, ältar gör jag också och vid datorn alldeles för mycket för där har jag ju hela världen framför mig om jag känner för det.
Tack för dina besök hos mig .... hoppas du tar för dig av kaffet i bersån ;-))

 
Ingen bild

malte o snoken me matte

2 juli 2008 08:42

tack för grattishälsningarna! ja vi är så glada o så väldigt lättade eftersom min man redan jobbat i malmö länge nu o det varit jobbigt o pendla fram o tbks flera ggr i v.
Nu får han bara ca 3 mil till jobbet från norra skurup o vi är så nöjda med det hus som blev! Tänk om tio dar lite drygt så springer tjocktaxarna på ett annat golv med sina knubbtassar!
gos på er söta flickor!
ps! ska ni inte baka nåt snart ni är väldigt söta när ni gör det...

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

2 juli 2008 09:22

Malte & Snoken: Jo... vi ska faktiskt baka senare i dag. Drömtårtor blir det, som våran mormor ska få till sitt kalas på lördag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards