Cavvetjejerna

Alla inlägg under juni 2008

Av Molly & Moa - 13 juni 2008 18:18

Vi har varit en tur ner till Sjövik med matte. Men vet ni vad... Jo, det började regna och mullra i luften, så matte sa att vi får snart åka hem igen. På väg hem, stannade vi till hos Fredrik, som är vår andra brorsa, och där grillade vi korv.

Sjövik är ett av mattes smultronställe, som ligger vid Vänerns strand, bara några kilometer från oss. Matte tog en del andra bilder på oss också, men dom får ni se en annan gång.

I morgon ska matte och Fredrik följa med Robert till Laxå där han ska tävla i Crosskart. Dom ska åka jättetidigt på morgonen halv fem typ...Vi får stanna hemma med husse.


Här har vi kommit hem till Fredrik, och nu sitter vi och väntar på korv.




Av Molly & Moa - 13 juni 2008 09:40

När matte lämnar dörren öppen, brukar jag lägga mig på dörrmattan. Om det är sol ute vill säga. Den blir så härligt varm och go.

                 Här är min favvoplats, dagar som denna,

                 när solen värmer gott på dörrmattan.


                   Nu ligger jag här resten av dagen matte…!


                                       Var god stör ej!


                     Se, så jag njuter av den varma solen

 
Av Molly & Moa - 12 juni 2008 00:32

Vad jag hittade hos Ruth en helt oemotståndlig liten film om vad en liten cavalier kan åstadkomma.

Vi ligger i hårdträning nu!

http://www.expressandstar.com/2008/02/28/cindys-the-queen-of-doggy-balancing


Av Molly & Moa - 11 juni 2008 10:37

Ja, ni vet den där historien om Grabben i graven bredvid… den har era mattar säker läst, och kanske sett filmen också.

Vi kan väl säga att vi har haft ett möte med hunden i graven bredvid. För när matte och husse var på kyrkogården för att vattna så träffade vi Julius, en cavalierkille som såg ut nästan som vi. Han var väldigt intresserad av mig ”Molly”.

Trots att det nu var ett bra tag sedan jag var i min luktagottperiod, så var han väldigt närgången. Jaja… han kollade väl in mig ”Moa” också i fall att…

              Först hälsade vi ordentligt, med en riktig puss

                              Sen blev han riktigt närgången


Sen kollade han Moa också, och då var det väl  inte mer än rätt,

att jag också kollade upp läget


Matte ville ha en bild på oss alla tre, men det var inte så lätt kan vi säga.

Julius husse fick hålla honom, och Malin fick hålla mig, (kolla vad sur jag är) för att vi överhuvudtaget skulle sitta stilla. Och Moa,  ja… hon kom inte med alls på bild.



Av Molly & Moa - 10 juni 2008 10:03

Det här lilla charmtrollet träffade vi häromdagen när vi mellanlandade på Torps köpcenter i Uddevalla. En liten shi-tzu tjej som matte bara var tvungen att hälsa på. Hon hade ju från början tänkt köpa en hund av den rasen, men ångrade sig på grund av pälsvården, som är ganska krävande om man inte väljer att klippa dom.

Tänk...vilken tur att hon ångrade sig. Annars hade ju inte jag "Molly" bott med just min matte och husse. Och jag  "Moa" hade ju med all säkerhet inte funnits alls.

Shi-tzu tjejen som var tre år gammal, men som såg ut som en valp.

Av Molly & Moa - 9 juni 2008 13:00

Igår var vi på kalas i Fiskebäck utanför Göteborg. Det var husses släkting Gunbritt, som fyllde 70 år för en dryg vecka sedan.

Matte och husse bjöds på god mat, och så blev det tårta för tredje dagen i rad.

Och vi... Vi blev bortskämda med  gos och lek hela dagen.

Tack! Gunbritt och Leif, för en trevlig dag.

 

             Här sitter jag "Moa" och myser, mellan Elin & Julia


Tre tjejer, och bara två hundar... ja, det gällde att fördela tiden med oss så att det blev rättvist.


             Moa på promenad med Julia



Här har vi husets hund "Bamse" som är en trevlig blandras

av terverenne och matte tror att det är collie också, men är

inte säker.

Av Molly & Moa - 7 juni 2008 20:16

Nu har vi riktigt fått smak på godsakerna, för nu var det redan dags för tårta igen.

Mattes äldsta valp heter ju Robert, och han har ju namnsdag idag, så det var ju ett måste att fira honom med tårta.

                          Grattis Robert, på namnsdagen

Jag ”Molly” hade en given plats i Robbans knä.

Där hade jag full koll på tårtan.

                    Lilla jag, sökte skugga under bordet


Av Molly & Moa - 7 juni 2008 09:52

När matte skulle krypa i säng häromkvällen, var hennes säng redan upptagen. Två håriga damer hade lagt beslag på hela hennes sovplats.

Först till kvarn heter det ju...eller säng hi hi...

Här ligger vi och sussar i mattes sköna säng. Det gäller ju att passa på när det är ledigt. Matte får väl försöka knö sig in någonstans.



I det här huset bor vi i när vi är på Klädesholmen.  

Huset har gått i arv i tre generationer och husses mamma är född i huset.


Huset från andra sidan, med boa och det gamla sexkantiga dasset i bakgrunden.

                               

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards