Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 2 juli 2008

Tänkte berätta lite

Av Molly & Moa - 2 juli 2008 09:35

om våra morgonrutiner:  Jag vaknar alltid först... vid sjutiden brukar det bli. Då börjar jag med att buffa på matte för att få en gosestund under täcket. Sen börjar jag trampa runt runt,i sängen helst på Molly, (som sover på en kudde mellan matte & husse) för att hon ska vakna. Då har matte vaknat till också, och kliver ur sängen för att gå ner och sätta på kaffebryggaren.

Medan matte sen duschar, så ligger jag utanför toan och väntar. När hon är klar så går matte upp för att hämta sömntutan Molly som fortfarande ligger kvar i sängen. Sen går vi ut för en kisserunda. När vi kommer in igen då är det jag som med min gälla stämma talar om att det minsann är dax för frukost. Den äts med en väldig fart, måste bli klar före Molly ifall hon skulle spilla ut någon kula som jag snabbt slukar. Sen vänder vi våra nosar mot matte, som kanske kanske, om vi tittar henne djupt i ögonen med våra vackra rådjursögon, delar med sig av den sista lilla biten på sin smörgås.

Ja… så  här brukar det oftast gå till en vanlig morgon hos oss.

Får man ingen mat på det här stället! Hur länge ska hon duscha egentligen?

Nä...ä, nu kommer matte! Fattar hon inte hur trött jag är...! jag vill sova längre

             Äntligen...! så får man lite mat i det här huset.

                 Bäst att kolla om Molly har nåt kvar!

Ja,a... då är det bara att koppla på den där rådjursblicken, och titta matte djupt i ögonen, så kanske vi får en smula av henne.



 
 
 Timse

Timse

2 juli 2008 10:13

oj oj oj vilka rådjursblickar ni får till tjejjer...hur mycket smörgås fick ni?

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken

2 juli 2008 10:38

å vilka sötproppar ni är! vilken blick på molly när hon ville sova vidare...puss på er flickor!

 
Ruth

Ruth

2 juli 2008 12:38

Se där nu fick jag både dina och hundarnas morgonrutiner, mina får inte maten fören mellan 10-11, är inte så matpigga på morgonen (inte jag heller) min första macka kan stoppas i munnen vid 1-2 på dagen, inte bra jag vet, men så är det !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

2 juli 2008 15:23

Vilka sockertoppar ni är! Ni är ju sssååå söta...

//Carolina & Latte

http://latte

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

2 juli 2008 15:51

Det syns verkligen att ni övat länge på den där blicken!Pröva att liksom suga in kinderna också och se uthungrade och eländiga ut... Brukar gå hem hos oss!

http://nysvansat.blogspot.com

 
medresenarskan

medresenarskan

2 juli 2008 17:33

Medresenärskan har hasat sig hit och står alldeles tyst och begrundar mästerverken. Jag vill inte störa i dessa skönheters måltid så jag kikar tyst och varsamt. I morgon bloggar jag om en lite trogen vän som brukar husera hemma hos oss ...
Tack för besöket i min blogg och det ligger kloka tankar bakom det du skrev ...
Lev väl!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

2 juli 2008 18:10

Man kan ju bli knäsvag för mindre - undrar om jag inte snart måste förbjuda matte att kika in här! Hon kanske annars t.ex försöker färga mig brun, för att få mig att lite mer likna er! Och då blir det slagsmål, för DET tänker jag inte tillåta! Jag kan använda ögonen jag också, men behöver tydligen träna ännu lite mer! Ni är ju lika söta som min mopskompis Mollie, hehehe (sägs ju att kärleken är blind...) När jag skriver det här tror matte att jag inte är riktigt klok - vi har nämligen inte alls samma uppfattning om Mollis utseende. Men det har vi om ert! Sötare än söta är ni!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ingen bild

malte o snoken

2 juli 2008 18:12

å nej tjejer ni kan aldrig bli brädade inte!
slafspussar på era mjuka öron!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards