Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 6 juli 2008

Mattes inlägg!

Av Molly & Moa - 6 juli 2008 21:53

Idag har den här lilla damen som är min systerdotter, firat sin 1 årsdag.

Elsa hade väldigt bråttom ut i världen och föddes i lägenheten som var deras dåvarande hem.

Nu har familjen flyttat till eget hus.


              Elsa har tagit sig en jordgubbe från sin fina tårta


Elsa bland sina födelsedagspresenter.

Hårbandet kommer från Moster, som också köpt ett par rosa små skor och en kaffesked i silver


Storebror Kalle visar sina legobitar och käkar russin som han fått av mormor.


                                    Elsa på mammas arm

 
 
Ruth

Ruth

6 juli 2008 23:01

Missade ditt inlägg i går, men då blir det 2 flugor i en smäll i kväll i stället :-) Vilka söta ungar så charmiga och gulliga. 1 år och ett långt liv framför sig, men åren dom går så snabbt. En härlig bild med Elsa på mammas arm, roligt att få ta del av detta kalas.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

6 juli 2008 23:56

Hehe, så det kan bli! Du har bilder på en söt liten människotjej på din blogg idag, och så på hennes bror förstås,och jag har bilder på ett brudpar :-)
Säger bara det - vi är ytterst sociala hundar, ni och jag. Fast ingen av oss ens fick vara med, så visar vi generöst upp bilder!
Men i morgon kommer jag att KRÄVA att det blir fler bilder på mig! På min sida.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Christa o Ozzy

Christa o Ozzy

7 juli 2008 00:33

Sicken otroligt söt människovalp.

Inte så mkt dator tid just nu men blir mer längre fram..

nosbuffar
Ozzy

http://hissen.blogg.se

 
camilla

camilla

7 juli 2008 05:35

Ooh en sån liten prinsessa!
Mums med jordgubbstårta!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

7 juli 2008 12:03

vilket kalas! vi är rysligt förtjusta i både bebisar o tårta så detta kalas var i en klass för sig!

 
Latte

Latte

7 juli 2008 15:35

Vilken söt liten prinsessa! Verkligen ursöt...:-)

Kramar //Carolina & Latte

http://latte

 
Ingen bild

Elsa

7 juli 2008 17:11

Hälsa matte och tacka för presenterna. Idag har jag och Kalle lekt med mina nya saker och varit på lekplatsen med pappa.
Kram/Elsa

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

7 juli 2008 18:02

Många fler lyckliga år och goda tårtor lilla Elsa, önskar Ludde och hans matte.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
medresenärskan

medresenärskan

7 juli 2008 19:17

Härliga barn, Elsa och Kalle. Tårtan ser urläcker ut ... och jag tror att jag vet vem som gjort den ... Kanske har jag fel men Cavvetjejerna har ju slickat vispar och gottat sig så medresenärskan har sina misstankar åt ett håll.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

7 juli 2008 21:26

Medresenärskan: Nej, det var tyvärr fel. Denna goda frysta glassmarängtårtan hade mattes syster gjort. Och matte säger att den var jättegod. Vi har receptet. Ska nog testa någon dag.

 
Ingen bild

molle

7 juli 2008 21:51

OJ OJ den tårtan såg riktigt go ut... tänk att få sätta tänderna i den,,, oj nu måste matte torka på golvet för dreglet bara rinner,,

 
 Timse

Timse

7 juli 2008 22:40

Vilket litet charmtroll. Matte hälsar att tårtan såg jättegod ut!

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken

8 juli 2008 18:43

vad gör ni idag flickor? vi hjälper matte o pussa fönstren...

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

8 juli 2008 21:00

Oj oj oj vilken underbart söt liten Elsa!!
Ja Kalle har vi ju skådat förut och han är ju en käck liten grabb;) Söta ungar, söta hundar och söta Tårtor!!
Kramis från "trötter"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards