Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 12 juli 2008

Flugor

Av Molly & Moa - 12 juli 2008 12:13

är en av mina stora passioner i livet. Kan roa mig nästan hur länge som helst med att försöka fånga dessa evetna flygfä som matte kallar dom. Jag är ju ganska lat av mig annars och anstränger mig inte i onödan. Men när matte greppar flugsmällan då blir det fart på mig.


Visst ser den läcker ut...? Bara jag inte missar nu...

Där sitter den! Hur ska jag göra för att fånga den på bästa sätt... får  vara försiktig och röra mig riktigt långsamt och agera snabbt när jag kommit riktigt nära.



 
 
Primo och Acke

Primo och Acke

12 juli 2008 13:42

Ja flugor kan vara mycket irriterande...men att fånga dom? nej det är för jobbigt;)

En varm nos puff i mattes ömma nacke och en slick på era nosar!
Matte hälsar och ropar att matte får bättra på sig i sin onda nacke!
Kramis

http://www.ackebus.se

 
Ruth

Ruth

12 juli 2008 15:36

Dessa envetna flugor som är som blodiglar på en, förstår att du vill krossa dom. Matte kan väl hjälpa dig ? Näää, varför anstränga sig när det är semester, då skall man slöa och skita i allt jobb, men titta kan man ju alltid. "Högt sitter dom och sura är dom som Räven sa" och svårfångade också, så varför ödsla krafter..

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

12 juli 2008 18:43

Nååååå????? Hur gick det tjejen?? Fick du tag i flugan?? Medresenärskan gillar inte sån kost men slår dem gärna med ett vapen som heter flugsmälla. Hälsa din syrra och matte .... Latar de sig bara??? Får du agera själv hela tiden?? Bra hund, reder sig själv.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Cilla och Gizmo

Cilla och Gizmo

12 juli 2008 19:41

Då tycker vi att du ska komma hit och hälsa på hos oss. Vi lovar att du inte kommer att få en enda lugn stund;-)
Kram på er!!
Cilla och Gizmo

http://www.gizmo.cybersite.se

 
Kasper (med matte)

Kasper (med matte)

12 juli 2008 23:34

Haha - jag slår vad om att du inte fick den! Dom är hopplösa, dom där flugorna. Tror dom har ögon i nacken! Och några extra sinnen också. Det är nog bara flugsmällor som rår på dom. Men försöka duger. NÅN gång ska det väl ändå lyckas.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
 Timse

Timse

13 juli 2008 14:56

jag brukar ochså fånga flugor och annat som far i luften, fast matte blir lite arg när jag försöker äta getingar...

http://timsevimse.blogg.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

13 juli 2008 19:42

Tips från ludde: Be matte att hon sätter en klick sirap på nosen så blir ni perfekta flugfjällor;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Molly

13 juli 2008 20:13

Ludde: Vilken bra ide'! Det blir ju två flugor i en smäll, jag älskar ju sötsaker också Voff voff...

 
Sigge

Sigge

13 juli 2008 21:30

Visst är de irriterande de där flugorna!
Jag hugger alltid efter som men de är ganska svårfångade.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Bella

Bella

13 juli 2008 21:58

Hej, ja visst är de ganska kul att jaga dom men de är rätt envetna och jobbiga när de sätter igång. Sen gillar jag inte myggen de ger eländigt kliande myggbett usch och läsk. Snart kan vi sitta inne på den inglasade altanen och fnissa åt myggen som inte kan komma åt att bita på oss.....

http://orvegard.bloggagratis.se

 
Maiko

Maiko

14 juli 2008 15:20

Jag brukar också smyga på flugor, som irrat sig in i vardagsrummet. Jag klänger mig upp på ryggstödet på soffan och sedan "puffar" jag på flugorna, för att se vad dom gör. Ja, det är inte mycket faktiskt.."surr,surr" och så skakar dom på benen för att de blivit slaskiga av mina pussar!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

31 juli 2008 12:38

matte säger att vi ger henne hjärtinfarkt när vi smäller med våra käftar efter en väl utväntad fluga...men det är sällan vi fångar nån tyvärr, synd för de är så dumma flugorna, vi kryper under soffan för att undkomma...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards