Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 17 juli 2008

I kväll har vi festat på krabba!

Av Molly & Moa - 17 juli 2008 23:09

I dag köpte husse färdigkokta krabbor av en bekant här på holmen. Annars brukar vi få dom levande och koka själva. Matte tycker det är så läskigt att koka krabbor för dom måste ju vara levande när man lägger dom i kokande vatten.

Moa undrade först vad det var för delikatess som serverades och spottade ut sin bit för att kolla riktigt noga vad det för något hon fick.

Till krabborna åt vi paj med skinka och purjolök och en sallad till.

       Malin och Stefan öppnar krabborna

                Ska vi få alla dom här! Dom luktar väldigt gott

Här har vi dukat upp hela kalaset, med lite hjälp av Malin och matte

 
 
Ingen bild

Tessan med voffsar

17 juli 2008 23:54

Sitter och dregglar! Men måste erkänna att jag aldrig ätit en hel Krabba sådär...och fyyy jag skulle ALDRIg klara av att koka dom själv, brrrrr.....
Nej nu måste jag nog ta mig en knäckemacka för jag blev faktiskt hungrig efter dessa bilder;)
Kramis!

 
Ruth

Ruth

17 juli 2008 23:57

ÅÅÅÅÅÅÅ, så sugen jag blir på krabba, det är det godaste som finns :-D Vilket härligt kalas ni har dukat upp till. Det blir en riktig festlig afton, ät njut och tänk på mig, slurp !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

18 juli 2008 00:08

oj vad smaskigt det såg ut!, tur jag åt för inte allt för länge sedan...

http://timsevimse.blogg.se

 
Anki J.

Anki J.

18 juli 2008 23:48

Oj, vad gott det ser ut! Har aldrig smakat krabba men det vattnas riktigt i munnen nu...

http://www.jankils.se

 
Ingen bild

malte o snokens matte

31 juli 2008 12:33

å va gott! snålvattnet rinnernär jag ser bilderna! i helgen vill jag ha krabba!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards