Cavvetjejerna

Alla inlägg den 31 juli 2008

Av Molly & Moa - 31 juli 2008 23:28

Här hämtar jag badleksaken som matte kastat ut. Ser ni det lilla skuttet jag gör när jag simmar på en sten. Det är dålig kvalitet på filmen, men det är faktiskt jag som simmar.

Bad
Av Molly & Moa - 31 juli 2008 23:24

Här badar jag med Robert

Bad
Av Molly & Moa - 31 juli 2008 09:58

fick vi igår då vi följde med (våra brorsor) mattes söner, ut på en båttur. Moa blev lite orolig och tyckte det var lite läskigt att åka i en öppen plasteka. Men Molly satt som en prinsessa på mittenbrädan och bara njöt av båtturen.

Matte och vi blev avsläppta på en liten ö för att bada.  Ja… för vi tänkte faktiskt BADA! Nu blev det bara matte och jag ”Moa” som badade.

Molly är en riktig landkrabba och går inte att lura ens om matte badar.

Men jag ”Moa” blev så orolig för matte så jag var tvungen att hoppa i. Tänk om hon inte kunde simma.

Medan matte och jag badade så stod Molly och spanade efter Robban & Fredrik som svervlade efter gäddor i vassen en bit ut i sjön.

Det var mycket folk ute på sjön denna ljumma kväll, och vi hade tur som fick denna lilla holmen för oss själva.

Ett vackert svanpar simmade också förbi den lilla holmen som vi var på.

Efter badet blev det fika förståss, men tyvärr blev det inte någon fisk att visa upp, så länge vi var med i alla fall.

Men fisket skulle fortsätta någon timma efter att vi blev ilandsatta. Så kanske att det nappade bättre senare på kvällen.

En kanadensare passerade förbi vår holme. Här försöker Moa säga att hon vill rädda dom. Kolla Molly, hur hon balanserar på den höga stenen. Allt för att inte bli blöt.


Efter att ha badat med matte en stund så har jag lärt mig att det inte är så farligt att simma. Riktigt kul var det när matte kastade i min badleksak och jag fick simma ut en bit för att hämta den.


Nu ska jag göra ett försök att få med mig Molly ner i vattnet


Men hon bara står och spanar efter Robban och Fredrik som är långt ut med båten. Kommer dom inte snart...?


Äntligen... där kommer dom.

Bäst att jag "Moa" tar emot dom


Skönt att ha flocken samlad igen!

Då är det tryggt att sitta bakom Fredrik en stund.


Här badar jag med Robert.

Matte ska ladda upp några filmsnuttar när jag badar också.

Dom kommer senare eller kanske i morgon


Bad

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards