Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 31 juli 2008

En kväll på sjön

Av Molly & Moa - 31 juli 2008 09:58

fick vi igår då vi följde med (våra brorsor) mattes söner, ut på en båttur. Moa blev lite orolig och tyckte det var lite läskigt att åka i en öppen plasteka. Men Molly satt som en prinsessa på mittenbrädan och bara njöt av båtturen.

Matte och vi blev avsläppta på en liten ö för att bada.  Ja… för vi tänkte faktiskt BADA! Nu blev det bara matte och jag ”Moa” som badade.

Molly är en riktig landkrabba och går inte att lura ens om matte badar.

Men jag ”Moa” blev så orolig för matte så jag var tvungen att hoppa i. Tänk om hon inte kunde simma.

Medan matte och jag badade så stod Molly och spanade efter Robban & Fredrik som svervlade efter gäddor i vassen en bit ut i sjön.

Det var mycket folk ute på sjön denna ljumma kväll, och vi hade tur som fick denna lilla holmen för oss själva.

Ett vackert svanpar simmade också förbi den lilla holmen som vi var på.

Efter badet blev det fika förståss, men tyvärr blev det inte någon fisk att visa upp, så länge vi var med i alla fall.

Men fisket skulle fortsätta någon timma efter att vi blev ilandsatta. Så kanske att det nappade bättre senare på kvällen.

En kanadensare passerade förbi vår holme. Här försöker Moa säga att hon vill rädda dom. Kolla Molly, hur hon balanserar på den höga stenen. Allt för att inte bli blöt.


Efter att ha badat med matte en stund så har jag lärt mig att det inte är så farligt att simma. Riktigt kul var det när matte kastade i min badleksak och jag fick simma ut en bit för att hämta den.


Nu ska jag göra ett försök att få med mig Molly ner i vattnet


Men hon bara står och spanar efter Robban och Fredrik som är långt ut med båten. Kommer dom inte snart...?


Äntligen... där kommer dom.

Bäst att jag "Moa" tar emot dom


Skönt att ha flocken samlad igen!

Då är det tryggt att sitta bakom Fredrik en stund.


Här badar jag med Robert.

Matte ska ladda upp några filmsnuttar när jag badar också.

Dom kommer senare eller kanske i morgon


Bad
 
 
Cecilia

Cecilia

31 juli 2008 10:41

Härliga sommarbilder!

http://ceciliar.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken

31 juli 2008 12:24

heeej rara flickor, äntligen är taxbröderna hos er igen!!
Å va mysigt ni har haft det och va modiga ni är som badar! fick ni ner Molly i vattnet?

 
Latte

Latte

31 juli 2008 13:53

Det var en stor leksak! Vi har en exakt likadan fast gul och lite mindre, ni måste vara starka ni!

Kramar //Carolina & Latte

http://latte

 
Basta & Fixa

Basta & Fixa

31 juli 2008 15:01

Hej cavvegirlsen!!!
Ujj vad ni badar och står i ..........
Finfina bilder!!!
När det åts sill o potatis häromdagen så konstaterade matte att sillen kom från er holme, Klädesholmen!!!! Fränt va´?????
Simma lungt

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
 Timse

Timse

31 juli 2008 17:11

Heja dig Moa som fattat att det är mysigt att bada. Hoppas ni lyckas lura i molly också framöver. vatten är ju myyysigt!!!

http://timsevimse.blogg.se

 
Kasper

Kasper

31 juli 2008 19:08

Tjena badnymfen! Visst var det härligt! Och så slimmat vacker du blev, sen!! Få se om du nån gång lyckas få i bossen Molly också... Fina bilder på er båda två, matte sitter här och bara suckar "ooohhh" ungefär...

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ruth

Ruth

31 juli 2008 19:16

Underbara bilder som alltid när du står bakom kameran. Tror du får hjälpa Molly på traven med att lära sig att vatten är skönt. Bär ut henne och sätt försiktigt ner i vattnet då börjar hon trampa, många hundar måste läras, för andra är det självklart.

Lycka till Molly, förstår du inte att du blir hånad och mobbad för din feghet, visa dom bara !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

31 juli 2008 21:14

GRATTIS!!!!!!!
Visst är det mysigt att simma.
Båtar särskilt plastekor är MYCKETY bra, de innebär att jag kommer till den trevliga ön!
Så klart jag är snabb har ju tränat simning intensivt,

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards