Cavvetjejerna

Alla inlägg under juli 2008

Av Molly & Moa - 15 juli 2008 00:03

Ett litet bonusinlägg kommer här!

Har tidigare berättat om katten Selma, som brukar vara hos min son ibland. Hon har blivit mamma till denna lilla söta kattunge som heter Skrållan.



Av Molly & Moa - 14 juli 2008 23:20

Alla som varit på Gekås i Ullared under semestertider, vet ju att det kan vara ganska trångt både inne i varuhuset och på parkeringsplatsen. Nu för tiden har ju detta varuhus växt och blivit enormt stort. Och det brukar nog inte vara några problem med köer längre när man ska in.

Denna dag kan jag säga att det var tjockt som gröt med folk inne i varuhuset. Det var ingen ide' att stressa upp sig, utan sakta men säkert försöka ta sig framåt med kundvagnen.

Blev det nåt i vagnen då?

Ja, inte så mycket faktiskt. Blev väl lite påfyllning av det vanliga, rengöringsmedel, tvål, bakplåtspapper, kaffefilter, plastpåsar mm...

En handväska och en plånbok blev det också. Och en STEGRÄKNARE ! Så nu ska det börjas träna! Haha... får väl se om jag klarar att ställa in den först.

Sen blev det lite saker till min systers barn Kalle & Elsa förståss.

                  Här startar lemmeltåget upp mot entren

                  Ett skepp kommer lastat med kundvagnar

Av Molly & Moa - 13 juli 2008 22:04

som gått. Ja, vi har ju som sagt besök av husses äldsta dotter med boyfriend, vilket alltid är roligt. Det blir ju inte så ofta numera eftersom dom bor i Malmö.  Maria som är dataingenjör på  Ericsson i Lund och Johan  lärare i Trelleborg.Första kvällen blev det grillning på balkongen med inköpt engångsgrill. Felet med denna grill var att den var för liten och glöden kvävdes av dom stora karre'skivorna. Så det blev till att grilla klart på en elgrill som blev inköpt mest på skoj för några år sedan. En sån där brahagrej att ta till ibland. Nåja... gott blev det ändå. Till köttet åt vi potatissallad som lilla jag "Moa" i ett obevakat tillfälle lät mig väl smaka på. Det blev för matte till att skrapa av ett lager och så fick dom äta med god aptit ändå. Haha... jag måste väl få smaka lite också?På fredagkvällen gick matte och ungdomarna till den nyöppnade resturang (KYLEN, konstigt namn tycker vi) och tog en öl. Stället fick godkänt. Maten såg god ut även om bara dryck intogs denna kväll. Priserna låg bra till också.

Nu har matte åkt hem, och vi är kvar på kusten med husse. Matte ska till Ullared med sin son och flickvän i morgon och det vill vi helst slippa.

I morgon kommer ju dessutom Malin som är dotter nr 2 till husse, och hennes kille till Klädesholmen också.

Bäst att jag övervakar det hela, så det blir riktigt gjort


 

Johan i full färd med att servera ett gott glas rött till maten 

Maria och Johan utanför den nyöppnade resturang KYLEN, på Klädesholmen.

Av Molly & Moa - 12 juli 2008 12:13

är en av mina stora passioner i livet. Kan roa mig nästan hur länge som helst med att försöka fånga dessa evetna flygfä som matte kallar dom. Jag är ju ganska lat av mig annars och anstränger mig inte i onödan. Men när matte greppar flugsmällan då blir det fart på mig.


Visst ser den läcker ut...? Bara jag inte missar nu...

Där sitter den! Hur ska jag göra för att fånga den på bästa sätt... får  vara försiktig och röra mig riktigt långsamt och agera snabbt när jag kommit riktigt nära.



Av Molly & Moa - 11 juli 2008 12:36

Så här fin utsikt fick vi vid frukostbordet i morse. Matte var snabb med kameran och fångade detta vackra tremastade segelfartyg, som det inte finns så jättemånga av nu för tiden

I bakgrunden skymtar fyren Pater Noster

Denna tremastskonare fick vi beskåda vid frukostbordet denna morgon



Här sitter vi framför en annan segelbåt. 

En modell mindre, som endast har Pelargoner som last.

Matte tycker den skulle passa oss perfekt.

Av Molly & Moa - 10 juli 2008 14:32

till Klädesholmen igår tog vi vägen över Orust och Henån för matte ville till Göksäter, som också går under namnet Göken. Ett mysigt litet köpcenter som ligger mitt på Orust. (ett Ullared i miniatyr.) Där finns allt upptänkligt. Massor av fina tyger, gardiner, kläder, sängkläder, verktyg, trädgårdsmöbler, husgeråd, skor….Ja en massa grejer alltså.

Och så ett fik förståss

Så här ser själva entre'n ut. Verkar inte så stort kanske, men skenet bedrar. Här ryms en massa prylar.


Här sitter matte och vi och väntar på att husse ska komma ut från affären.

Dom fick gå i omgångar, annars hade vi smält inne bilen.

När dom var klara vankades det fika, och då fick vi vara med eftersom det fanns uteservering.

Det blev kaffe och köttbullesmörgås till husse,  matte tog en räkmacka. Och så var sin morotsmuffins.

Hela kalaset kostade endast 89 spänn. Billigare fik man nog leta efter.

Naturligtvis fick vi var sin köttbulle.


Vi har ungdomar från Malmö hos oss nu. Kanske bloggar vi inte på några dagar. Men säkra är vi inte. Vi kanske inte kan hålla oss, måste nog titta in för att se vad ni har för er i alla fall.  
Av Molly & Moa - 9 juli 2008 10:20

att komma ner i badkaret för att bli ren. Vi ska ut till västkusten i en vecka eller två nu. Och då måste vi vara extra fina säger matte. Där är så mycket sommargäster nu som har sina vovvar med sig. Och man vet ju aldrig... kanske är det några hanhundar som vi vill glänsa lite extra för.

Husses äldsta dotter Maria med pojkvän, kommer också dit. Dom bor i Malmö. Vem vet, det kanske inte är så långt från Malte och Snokens nya hem?

Nästa vecka kommer Malin och hennes pojkvän. Dom bor i Sölvesborg i Blekinge. Det kanske inte blir så mycket bloggande dom närmsta två veckorna. Men matte tar datorn med sig så får vi se vad vi hinner med.

Här står jag och njuter när matte sköljer ur schampot

    Så liten och ynklig jag blev

         Färdig! Nu blir det fönen.

Av Molly & Moa - 8 juli 2008 21:19

är det hög tid för er att få ett ordentligt bad tyckte matte ikväll. 

Molly får börja. Ner i badkaret och på med duschen. I med scahmpo och massera in. Sen gäller det att skjölja noga så allt schampo försvinner. På med lite balsam och skjölj igen. Phu... nu är matte nästan lika våt själv efter alla vattenskakningar som jag gjort.

Nu är det dags för torkning med handduk och hårfön.

Moa får vänta till i morgonbitti säger matte. Nu orkar hon inget mer idag, för hon har putsat fönster också, och vi har förståss hjälpt henne att "pussa" dom också.

                    Matte jag vill upp nu


Skönt att bli frotterad med handduk.

Nu ska väl matte starta fönen snart, men det tycker jag är onödigt.


Äntligen... är jag färdig! Men det var väldigt skönt att bli ren. Visst blev jag fin;-)


Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards