Cavvetjejerna

Alla inlägg under juli 2008

Av Molly & Moa - 6 juli 2008 21:53

Idag har den här lilla damen som är min systerdotter, firat sin 1 årsdag.

Elsa hade väldigt bråttom ut i världen och föddes i lägenheten som var deras dåvarande hem.

Nu har familjen flyttat till eget hus.


              Elsa har tagit sig en jordgubbe från sin fina tårta


Elsa bland sina födelsedagspresenter.

Hårbandet kommer från Moster, som också köpt ett par rosa små skor och en kaffesked i silver


Storebror Kalle visar sina legobitar och käkar russin som han fått av mormor.


                                    Elsa på mammas arm

Av Molly & Moa - 5 juli 2008 22:47

var vad vi fick göra när tårtorna var klara. Matte och husse tog tårtorna med sig och åkte till mattes mamma som bor alldeles i närheten av oss. Hon skulle ha ett sommarkalas för några släktingar och matte tyckte det var lugnast för oss att stanna hemma.

Matte hade i alla fall kameran med sig, så det blev några bilder på  hennes systers två små barn.

Här sitter lilla Elsa och leker med en gammal bondgård från 50-talet som tillhört mattes bror en gång i tiden.

Bulle är gott när man är på kalas.

I morgon är det lilla Elsas tur. Då fyller hon 1 år.

Så då blir det kalas igen. Men då slipper vi att baka.

En nyvaken Kalle som gosar i pappas knä

Här har Kalle hittat sin mammas samling av luktsuddisar,

som var väldigt poppis att samla på under 80-talet.

Oj... vad många det fanns i lådorna


Av Molly & Moa - 5 juli 2008 22:23

Som matte berättade igår, så bakade vi ju tårtbottnar till två tårtor.

Och så här gick det till när vi garnerade dom! Fast det var jag "Moa" som var mest intresserad. Molly var inte riktigt på bakhumör. Hon tyckte det var alldeles för varmt.

Vi började i alla fall med ett lager vaniljkräm

På nästa lager blev det mosade hallon! Mums...

Sen var det dax för vispgrädden att bredas på

Vi måste ju provsmaka var sin jordgubbe också, innan dom läggs på tårtan

Voila... två sommartårtor, från Cavvetjejernas bageri.

Klara för leverans!



Av Molly & Moa - 4 juli 2008 23:25

Idag var det inte tänkt att vi skulle blogga något. Men här kommer ändå en liten rapport. Vi har ju bakat idag också! Tårtbottnar, till två tårtor! Var i hela friden ska detta sluta... Kanske ska vi öppna "Cavvetjejernas" bageri! Det vore väl nåt? Kommer ni och fikar då?????

Annars har vi mest legat på gräsmattan och slappat i skuggan. Men matte lyckades få lite fart på Moa, med freesbeen som hon älskar att fånga. Men hon hade bara ögon och näsa för sitt lilla rosa hjärta som hon fått av Sacco.

                                 Vilken ska jag välja?

Kolla Sacco...! Självklart valde jag ditt lilla hjärta som jag fick när vi hälsade på hos dig.

När börjar du blogga igen? Vi saknar dig här nu.

Av Molly & Moa - 3 juli 2008 14:23

tycker vi är så söta när vi bakar. Så, okejra... vi sätter väl igång.

Mattes mamma ska ha kalas på lördag, så självklart ställer vi upp och bakar.

Med lite hjälp av matte fick vi till slut ihop två drömtårtor.

                Undra jag... om jag har vispat ordentligt?

Mmmmmmm........ det bästa med att baka, är att få slicka vispen

        Japp, den blev ju riktigt bra! Nu ska den bara rullas också

                               Jaha... den får väl duga!

Av Molly & Moa - 2 juli 2008 09:35

om våra morgonrutiner:  Jag vaknar alltid först... vid sjutiden brukar det bli. Då börjar jag med att buffa på matte för att få en gosestund under täcket. Sen börjar jag trampa runt runt,i sängen helst på Molly, (som sover på en kudde mellan matte & husse) för att hon ska vakna. Då har matte vaknat till också, och kliver ur sängen för att gå ner och sätta på kaffebryggaren.

Medan matte sen duschar, så ligger jag utanför toan och väntar. När hon är klar så går matte upp för att hämta sömntutan Molly som fortfarande ligger kvar i sängen. Sen går vi ut för en kisserunda. När vi kommer in igen då är det jag som med min gälla stämma talar om att det minsann är dax för frukost. Den äts med en väldig fart, måste bli klar före Molly ifall hon skulle spilla ut någon kula som jag snabbt slukar. Sen vänder vi våra nosar mot matte, som kanske kanske, om vi tittar henne djupt i ögonen med våra vackra rådjursögon, delar med sig av den sista lilla biten på sin smörgås.

Ja… så  här brukar det oftast gå till en vanlig morgon hos oss.

Får man ingen mat på det här stället! Hur länge ska hon duscha egentligen?

Nä...ä, nu kommer matte! Fattar hon inte hur trött jag är...! jag vill sova längre

             Äntligen...! så får man lite mat i det här huset.

                 Bäst att kolla om Molly har nåt kvar!

Ja,a... då är det bara att koppla på den där rådjursblicken, och titta matte djupt i ögonen, så kanske vi får en smula av henne.



Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards