Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2008

Vi har haft besök

Av Molly & Moa - 12 augusti 2008 21:17

av lilla Selma och hennes familj. Selma bor med sin matte och husse i Hagfors. Matte blev lite orolig när hon hörde att det var en vovve med bland gästerna och en tik dessutom. Jag "Molly" kan ju vara lite sur ibland när det gäller vissa tikar. Men vi hade fått stränga order att vi måste sköta oss. Så det var bara att göra som matte sagt.

Men först fick vi naturligtvis undersöka henne väldigt noga. Och Selma visade tydligt på hundars vis att hon var en vänlig liten tjej.

Här hälsar vi Selma välkommen

Selma sitter tryggt vid sin mattes fötter

Selma är en Chihuahuablanding med lite pappillon i sig

Se...  såna vänner vi är!

Jag "Molly" hittade i alla fall min favorit i Folke, som gosade med mig i soffan

Husse fjäskar lite med oss efter middagen. Här får vi smaka lite kycklingfile'

Matte säger hej då till denna underbara lilla vovve.

 
 
 Timse

Timse

12 augusti 2008 22:10

Vilken liten sötnos. Va duktiga ni är tjejjer som uppför er så bra när ni får besök, klart ni skulle få lite kyckling då. Nosgos och svansviftningar!

http://timsevimse.blogg.se

 
Latte

Latte

12 augusti 2008 22:25

Hej! Matte undrar en sak: ni är alltid så skinande och vackra med era pälsar, vad använder ni för schampo och balsam?

Kramar

http://latte

 
sally

sally

12 augusti 2008 23:11

Vilken söt liten kompis ni hade på besök! :)Hur gammal är hon? Ja, tanken är iaf att jag ska lära mig att leta kantarellisar, men det kommer nog ta ett tag innan jag är fulllärd! :P Jag tror att ni två sötnosar är smarta o skulle klara detta galant! :) Boxerkram

http://rallysally.webblogg.se

 
Sally

Sally

12 augusti 2008 23:35

Ja, ni verkar ha underbara temperament alla tre! :) Annars kan ju tikar vara lite sura mot andra tikar ibland.. :(

http://rallysally.webblogg.se

 
camilla

camilla

13 augusti 2008 03:14

Men en sån söt liten besökare!!!
Å så fint ni tog hand om henne ;-) Inte undra på att det vankades kycklingfile´ efter ett sådant gott uppförande ;op

http://www.bentley.dinstudio.se

 
Ingen bild

malte o snoken

13 augusti 2008 11:22

ja vilken söt liten kompis ni har där! va bra att ni kom överens det blir så tråkigt annars. våran matte säger att ni ser ut o ha en väldigt mjuk o blank päls! man blir klappsugen säger hon!

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

13 augusti 2008 11:53

Malte å Snoken: Hälsa matte att vi har en päls mjuk som silke! Väldigt klappvänlig

 
Kuzco

Kuzco

13 augusti 2008 12:03

Tack för raderna i bildbloggen, Ja snygg för en dag kanske. ja brukar inte göra så som jag gjorde i ringen i Askersund, men ja måste ju göra så ibland så husse blir glad

http://www.andreasqvist.webb.se

 
Ruth

Ruth

13 augusti 2008 13:45

Så söt liten vovve ni har haft på besök, färgen är nästan som eran, matchar varandra bra. Snälla förstår jag också att ni var mot lillan, väluppfostrade flickor små !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

13 augusti 2008 18:52

Hos er skulle jag alltså ha varit när jag gjorde mej fin igår!
Tre snygga brudar varav en luktar gott..........låter som paradiset

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

13 augusti 2008 20:06

Så söt och och sicka bra värdinnor ni har varit! :)

 
Ingen bild

CIlla och Gizmo

13 augusti 2008 20:30

Åhh en så söt tjej!! En sån skulle vi också vilja ha främmande av!! Ja i alla fall Gizmo ;-)
kram CIlla och Gizmo

 
medresenärskan

medresenärskan

13 augusti 2008 21:27

Hej tjejer.
Här sitter medresenärskan och vilar blicken på 3 ursöta vovvar. Ni får resenärska att helt glömma tid och rum. Fick ni kycklingfilé också??? Oj, va gott. Nu blir jag hungrig också. Hälsa matte !!! Kram på er

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

13 augusti 2008 23:31

Men vilken liten goding ni hade på besök och så bra att ni skötte er perfekt! Klart får man smaka kyckling filé så kan man ju se till att sköta sig;)
Natti flickor!

 
sacco

sacco

16 augusti 2008 20:13

Det var mig en söt liten tjej!

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards