Cavvetjejerna

Alla inlägg den 30 augusti 2008

Av Molly & Moa - 30 augusti 2008 22:26

blev det för matte och mig "Moa" idag när vi åkte till Falköping för att se mattes stora valp köra crosskart. Det är SM final, och körs i dagarna två.

Vi startade vi niotiden för att hinna filma lite på den fria träningen som höll på till kl. 11:a då första start skulle gå av stapeln.

På vägen mellan Vara och Falköping blir det totalstopp i trafiken, på grund av en trafikolycka. Vi fick stå jättelänge och vänta medans ambulanserna (det var två stycken) hämtade dom skadade. Och sen så skulle bilarna bärgas också. Köerna hade nu blivit jättelånga.

Hoppas det inte blev några allvarligare skador på dom som färdades i bilarna. Vi blev i alla fall försenade och missade dom första heaten.

Nåväl... det gick inget bra alls för Robert, som inte placerade sig alls denna dag. Fick endast ihop 8 poäng. Han har legat lågt med tävlingarna denna sommar och endast kört ett fåtal. Blir kanske ingen fortsättning på crosskartåkandet för hans del.

Jag fick i alla fall hjälpa matte att filma.

Oj... vad det rök grus från kartarna när dom susade förbi. Vi fick ansikten och ögon alldeles fulla med damm.

Man kan hitta väldigt mycket när man är på såna ställen. Jag hittade en halv hamburgar som jag snabbt satte i mig innan matte hann och stoppa mig.

Hemresan ägnade jag mig mest åt att sova.

Här står vi och väntar på att dom ska öppna vägen igen. Köerna blev långa


Här vaktar jag kameran åt matte


Här susar dom förbi, 250cc:arna... kör så det ryker gör dom...

Robert kör i 500cc klassen


När matte filmade så passade jag på att sitta i stolen.

Då kom jag ju lite högre upp också


Vi hann med lite träning också. Här gör vi en platsläggning


Här är tävlingen slut för Roberts del.

Nu är det bara finalerna kvar


Kolla vilka konstiga fåglar vi såg när vi körde hem!

Det var strutsar säger matte.



Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards