Cavvetjejerna

Alla inlägg den 1 september 2008

Av Molly & Moa - 1 september 2008 22:14

Nöjd och belåten efter besöket hos veterinären. Matte var väl den som var mest nervös.

Vi var ute i god tid, för husse ville titta in på Jula i Skara. Då tog vi en prommenad med matte medan vi väntade.

När vi var framme i Skövde hade vi fortfarande tid över, så det blev ett besök på Ryde'ns som bl.a säljer arbetskläder. Där hittade matte en fin jacka och husse köpte några kakhiskjortor.

Så var det då dax för besöket. Vi fick sitta en stund i väntrummet innan det var min tur.

Moa fick också följa med in, för att slippa den varma bilen.

Lena, som veterinären heter, frågade matte en massa saker om mig och så tittade hon i mina öron och tog ett prov som hon tittade i microskåp på.

Det visade sig att jag fått tillbaka svampen i mina öron som matte trodde.

Men hon tyckte att vi skulle ta två blodprover också. Ett för att utesluta rävskabb. Och det andra för att se om jag kanske är allergisk mot något.

Matte tror inte på rävskabb, eftersom Moa inte visar några som helst symtom. Så vi får vänta en vecka och se vad vi får för svar.

Jag fick i alla fall örondroppar "Surolan" som jag ska ta i två veckor.

Denna gången slapp jag spola öronen.

Besöket kostade "bara" 1800:- + medicin

Vi sitter utanför Julavaruhuset i Skara och väntar på husse.


I dag åkte vi husses bil som saknar AC. Då blir man törstig en dag som denna, när solen gassar.

Tur att matte hade vatten med sig.


Matte måste visa sin jacka som var ett riktigt fynd. Hade kostat 690:-

Nu var det halva priset.


Ser ni så ledsen jag ser ut, när jag sitter här i väntrummet ;-)


Här har vi kommit in i undersökningsrummet.

Husse... jag vill upp i knät.

Ser ni Moas svanstipp...? Hon tyckte det var jättespännande här


Ser ni så duktig jag är när blodproven tas.

Jag satt alldeles stilla och sa inte ett ljud. Trots att det tog flera minuter.

Nu får vi vänta en vecka ungefär på provsvaren.




Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards