Cavvetjejerna

Alla inlägg den 5 september 2008

Av Molly & Moa - 5 september 2008 22:34

I dag fick jag svar på mina prover som jag tog hos veterinären i nåndags.

Provet för rävskabb var alltså negativt, inga anti
kroppar mot rävskabb i blodet
.


Det visade sig att jag var allergisk mot:


1) gräs och ogräspollen positivt

2) trädpollen positivt

3) inomhus allergener positivt


Allercept Screeningtest, blodprov för allergitest på Molly har visat positivt utslag för inomhusallergener.
Det betyder att hunden med största sannolikhet är allergisk för en eller flera allergener i den gruppen. Det kan vara husdamm eller förrådskvalster, mögelsvampar, kattepitel samt kackerlacka som testas inom denna grupp.
Vanligast är gruppen kvalster.

De går inte att städa bort kvalster helt och hållet utan man får göra åtgärder som lindrar besvären så mycket som möjligt.
* Tvätta bädd och liggunderlag regelbundet i 60 grader
* Kvalster trivs i hundens päls och sitter gärna fast där. Därför kan det vara bra att schamponera hunden regelbundet, helst 2 ggr per vecka med milt allergischampo och återfuktande balsam efteråt.

Matte tror inte det är sant! Kan hundar verkligen utveckla allergi mot detta.

Så nu ska jag börja äta kortison och bada 1-2 ggr/veckan för att hålla mig ren från damm och pollen. Och så ska matte tvätta och vädra våra sängkläder lite oftare.


Av Molly & Moa - 5 september 2008 10:54

av min bästis Robban, som är mattes äldsta valp! Det är alltid så kul när mattes båda söner kommer och busar med oss. Bus blir det ju mest med mig förståss. Molly vill ju ta det lite lugnare och nöjer sig med gos i något knä.

 Puss på dig Robert!

Min bästis!

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards