Cavvetjejerna

Alla inlägg under september 2008

Av Molly & Moa - 21 september 2008 22:04

var målet för vår utflykt denna vackra söndag som bjöd på ett strålande vackert väder. Kaffe och bullar packades ner i ryggsäcken och så bar det iväg.

Vi fick ta bilen cirka tre mil till ut till Söne, för att sen fortsätta ut mot Hindens rev. Väl framme vid parkeringen, som denna dag nästan var full med bilar, vittnade om att det är ett mycket populärt utflyktsmål.

Vi, Molly & Moa var väldigt ivriga på att få komma ut ur bilen så fort som möjligt och matte fick tysta ner en tjej vid namn Moa, ett flertal gånger. Det är ju så spännande att upptäcka nya platser.

Hela sträckan ut till revet är cirka sju, åtta km enkel väg, så det tar ju en stund att gå. Första etappen är väldigt lätt att gå. Sen blir det allt jobbigare ju närmare revet man kommer. De sista kilometrarna är fyllda av sten och ganska så jobbiga att gå.

Men allt uppvägs av den otroligt vackra naturen och utsikten över Vänern.

Nu fuskade vi lite idag och vände faktiskt när vi hade ett par kilometer kvar. Detta mest på grund av att Moa inte riktigt mådde bra. Hon har ju varit lite hängig de sista dagarna. Hon brukar ibland stressa upp sig när hon kommer till nya platser, vilket gör att hon lätt blir trött.

Vi har bestämt att göra om denna vandring vid ett annat tillfälle för att då gå ända ut.

Kanske då utan hundar.

Här stannade vi för att fika.

Ja... ni ser ju själva hur vackert det är.

Här har vi gått lite mer än halva vägen.

Det fick vi nöja oss med idag

Moa skulle naturligtvis känna på vattnet,

medans Molly stannade på behörigt avstånd.

Efter att Moa varit i vattnet så blev hon jättekonstig, började darra och ville upp i knäet. Så vi bestämde oss för att gå tillbaka.

Det här trevliga gänget träffade vi på vägen tillbaka.

Men kolla här då! Smultronblom i slutet av september?

Visst är naturen bra konstig?


Till sist:

Ett par bilder från igår, när matte var barnvakt åt Kalle & Elsa.

Söta Elsa, på grävskopan

Här bakas det sandkakor och körs med vältar




Av Molly & Moa - 19 september 2008 22:54

är vad jag "Moa" har varit hela dan.

Det började redan halv fyra i morse då jag hoppade ner från sängen och tassade iväg i mörkret och satte mig vid trappan. Där blev jag sittande och väntade på att matte skulle följa med mig ner.

Men i stället hämtade hon mig tillbaka till sängen och sa att det är alldeles för tidigt att gå upp. Men det tyckte inte jag så jag gjorde ett nytt försök. Den här gången går jag ner och sätter mig vid dörren, för att se om matte kommer.

Men nej då... inte förrän jag krafsar på dörren kommer hon. Och hon är inte glad.

Vi gick i alla fall ut i det kolsvarta mörkret och jag kissade en skvätt. Sen kröp vi ner under täcket igen.

Jag kunde väl inte hjälpa att jag blev så kissenödig mitt i natten heller...?

Så här ynklig har jag sett ut mest hela dan. Har följt matte i hälarna vart hon än gått och bara tittat med mina stora ögon på henne. Matte tror att jag kanske börjar bli skendräktig.

Fast nu i kväll är jag nästan som vanligt igen.

Känner mig lite trött nu så jag ska nog låta matte få sova i natt.

Natti på er!

Av Molly & Moa - 19 september 2008 00:00

för alla goa kommentarer vi fått.

Matte har varit väldigt dålig på att svara nu några dagar.

Vi uppmanar till skärpning! 

Av Molly & Moa - 18 september 2008 16:59

på vår kurs. Här kommer en kortfattad resume' av gårdagens kurskväll.

Äntligen en kväll UTAN regn.

Träningen under veckan hade gått bra så matte kände sig riktigt peppad och trodde det skulle funka bra under kvällen. Men ingenting tycktes funka. Jag "Moa" var seg och tyckte inte alls det var kul. Men i själva verket var det nog matte som inte riktigt var i form. Vi skyller på det.

Men för dom allra flesta gick det kanonbra. Det är så kul att se hur träningen ger resultat och att det går framåt.

Lite genomgång innan vi börjar


Här en övning där vi först busar upp hunden och sen ska få den att sitta snabbt.

Där fick matte ta hjälp av leksak för att få mig på lekhumör.

Inga bilder på mig den här gången. Matte tog en del men tyvärr mörknar det så fort nu så det är svårt att få bra bilder.


Inte undra att på att jag var seg, som matte säger. Jag hade ju

bakat bullar under dagen, så jag tog med mig en påse och bjöd på.

Av Molly & Moa - 17 september 2008 00:01

Kolla in kudden som matte sydde i slöjden när hon gick i sjätte klass på sextiotalet. Dåtidens smily ;-)



Tror det är läggdax nu... natti på er

Av Molly & Moa - 15 september 2008 22:17

av Camilla "Bentlys" matte. Matte tycker sånt här är lite jobbigt.

Men kör till då!

Så här lyder den:

Fem saker jag har i min frys:

  • Räkor
  • köttfärs
  • bröd
  • lever till vovvarna
  • jordgubbar

Fem saker jag har i garderoben:

  • T-shirt's
  • jeans
  • koftor
  • skor
  • väskor

Fem saker jag har i mitt badrumsskåp:

  • ansiktskräm
  • parfym
  • topz
  • plåster
  • munsårssalva

Fem stycken som jag utmanar vidare:



Av Molly & Moa - 14 september 2008 17:10

Nu har vi bakat en paj av rabarber och jordgubbar.

Ja ja... matte hjälpte oss lite. Till pajen ska vi vaniljvisp, och då brukar vi få slicka av vispen. Mums...

Men först ska vi ut på promenad säger matte.

Vi kanske sparar lite till er också!

Av Molly & Moa - 14 september 2008 11:26

var vad vi hittade i badkaret på Klädesholmen sist vi var där.

Matte som har skräck för såna kryp fick närmast panik när hon skulle duscha och fick se att hon inte var ensam i badrummet.

Det var nog den största spindel hon har sett. Hela sex centimeter var den  otrevliga filuren.

Kanske är det någon som vet mycket om spindlar och kan berätta vad den heter.

En riktig jättespindel var det...  mätte hela 6 cm



 Spindeln i närbild.

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards