Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

Inget nytt att blogga om!

Av Molly & Moa - 14 oktober 2008 22:50

Det får bli några bilder från i somras.

Vi var nere vid Sjövik för att bada och Moa hoppade ner på en sten för att komma åt en pinne, som flöt i vattnet. Då hände denna lilla insident!

Plupp... så halkade lilla Moa ner från stenen och fastnade. Och där satt hon som en söt liten groda.

Matte, hjälp mig upp!



Oj... jag sitter nog fast!


Tur att matte var här och kunde hjälpa mig!


 
 
Ingen bild

Tessan med voffsar

14 oktober 2008 23:55

Men lilla sötnosen då!! Tur att du inte gjorde illa dig.
Puss på er flickor!

 
Anki Jönsson

Anki Jönsson

15 oktober 2008 01:51

Stackars lilla Moa, du ser så hjälplös ut men kunde endå inte låta bli att dra på smilbanden. Förlåt! Tur att matte kunde hjälpa dig!

http://www.jankils.se

 
Ingen bild

malte o snoken

15 oktober 2008 08:39

men det var den sötaste lilla groda vi sett!!

 
Lena

Lena

15 oktober 2008 08:59

Oj,oj tur att den lilla "grodan" räddades ; ))

Ha en bra dag!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

15 oktober 2008 09:20

Vilken söt och hjälplös liten Moa. Den grodan skulle jag gärna pussa på länge, länge, hoppas den inte skulle förvandlas till en prins. Där var hon liten och hjälplös, huduttandemig.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
 Timsen

Timsen

15 oktober 2008 11:24

Vilken gullig groda!, tur att allt gick bra. Undrar om jag kan använda mig av en liknande taktik för att lyckas få bada utomhus också...kanske skulle prova. Nosgos!

http://timsevimse.blogg.se

 
Kasper

Kasper

15 oktober 2008 12:48

Liten krake då!! Tur att mattar finns. Tror snart att jag rymmer hemifrån och ger mig iväg för att leta upp er! Min speciella tjej mopsen Mollie - nja, hon får vänta...

http://www.belof.se

 
medresenärskan

medresenärskan

15 oktober 2008 13:51

Hoppsan!!!! Hur gick det till??? Halka?? Jaha, det kan bli vad som helst av det. Nu fanns ju de räddande änglarna till hands ... ja, jag menar Matte och Husse. Det känns väl tryggt??
Ha en bra dag i regnet !!! Vi hörs!!
Kram på er från medresenärskan

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

15 oktober 2008 15:09

Oj, det där ser ju livsfarligt ut! Tur att du inte halkade ner i spat och fördärva dig.
en söt liten groda...ja precis -Moa menar jag!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Moa från Nysvansat

Moa från Nysvansat

15 oktober 2008 19:29

Tänk att vi har samma namn och samma försiktighet inför vatten, även om jag har längre ben... Nej, man ska inte plaska omkring i vatten i onödan. Man kan svalka tassarna men inte mer!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Sacco

Sacco

15 oktober 2008 21:55

Det var den allra sötaste grodan jag har sett i hela mitt liv!!! Vilken tur att matte kom till undsättning.
Husse tackar för kommentaren om bilderna!
Ja, det där med tandvärk är ingen höjdare. Matte påstår att de senaste dygnen har varit de plågsammaste hon har varit med om sedan BB..

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards