Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

Vet ni vad...?

Av Molly & Moa - 16 oktober 2008 16:43

 

Bilden är lånad från nätet


I dag är det grynkôrvens dag. Denna delikatess har fått en alldeles egen dag här i Skaraborg.

Föreningen Grynkôrvens vänner, bildades 2005 och firas sedan dess den

16:oktober varje år. Har ni möjlighet att testa denna goda korv så gör det.

Själv hade jag glömt denna högtidsdag i dag. Hihi... får bli Grynôrv te medda i nästa vecka i stället. Kôrven äts med potätemos och en go senap.

 
 
Ingen bild

molle

16 oktober 2008 18:39

snyggloggo
till snygga tjejer

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

16 oktober 2008 18:47

Mums va gött dä ser ut! Dä får nog bli grynkörv i mörrn. Tack för tipset!
Annars ä favoriten här isterband med rödbetssallad å potäter. Pröva dä;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

16 oktober 2008 18:49

vi äter gärna en grynkorv om den hamnar på golvet av nån anledning hrm hrm...

 
Lena

Lena

16 oktober 2008 19:47

Det hade jag ingen aning om ; )

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Medresenärska

Medresenärska

16 oktober 2008 21:02

Hallå där!!! Resenärska vell int ha nån grunkôrv. Hade jag vetat att det var den kôrvens dag idag så hade jag sôvit tills i möra. Här åts det köttfärsgryta ...

Svante ä väck nu och jag tog en röd Volta istället. fick massor med dammsugepåsar som plåster på såret. Vilket sår tänkte resenärska??? Kul mä nytt !!! var 14:de dag!!!
Kram på er

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

16 oktober 2008 21:33

Grynkorv? Finns sån uppe i mina trakter också, tro?
Kikade på hemsidan du länkade till - rena nöjet ju! Följde fascinerad kvarnens utspottande :-) Extra fiffigt att klicka på
"framtia" - kul att se korven fara ur sikte in i det okända :-)
Önskar att jag själv var skaraborgare efter att ha läst "di specielle" - i stället för att bara ha vatten i knäna...
Kasper hälsar till Moa och Molly att dom är jättesöta där bland löven!

http://www.belof.se

 
Ruth

Ruth

17 oktober 2008 10:46

Snart har allt en egen dag och det går inte att hålla reda på dom alla :-) Grynkorv är gott, men inte alltid så lätt att få tag på, gott även med rotmos till.
Ha en fin dag.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

17 oktober 2008 13:39

Tror jag hoppar över....låter inge gott alls!
Kramis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards