Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Snurriga matte

Av Molly & Moa - 26 oktober 2008 11:42

 

Glömde totalt bort att ställa om klockan innan vi gick och lade oss i går kväll.



vi har ju en inbyggd matklocka inom oss, så vi började sträcka på oss och buffa lite på matte som vi brukar göra på morgnarna.

- Matte tittade på klockan och tänkte… vad skönt att få sova till klockan nio utan att ha blivit väckt av hundarna.




När vi så kommer ner i köket och matte sätter på radion som vanligt, börjar programmet Mannheimer och Tengby. Det är ju klockan åtta som det börjar.

Javisst ja… glömde ju vrida tillbaks klockan innan vi lade oss.

Vips, så fick vi en extra timma vid frukostbordet i stället.




Nu blir det ju kortare dagar och mörkare kvällar, så glöm inte reflex när ni går ut med matte och husse. Vi behöver också synas i mörkret.

Var rädda om varandra!


 
 
Kasper med matte

Kasper med matte

26 oktober 2008 12:56

Min matte glömde minsann inte ställa om klockan - hon kunde ju få sig en timmes extra sömn! På sånt har hon koll! :-)

http://www.belof.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

26 oktober 2008 13:49

Som Resenärska är man ju alltid på resa så en illandes gul väst har även jag köpt mig på ICA ... Det är klart att man vill synas när man kliver ner på livets perrong ibland. Ja, ni var med ett par förståndiga töser. Nu vet vi var ni är.

Inget trevligt promenadväder idag men det kommer väl flera dagar. Jasså, ni hörde hur det blåste i natt??? Då är det skönt att ligga under täcket.
Ha en bra dag även om vädret inte är det bästa ... Det finns ju gosiga stunder man kan ha inne i värmen.
Kram på er och hälsa matte

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

26 oktober 2008 15:31

Men vilka fina reflexvästar ni har!
Avundsjuk ; ))

Ha det bra!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

26 oktober 2008 15:58

Jo då här hade vi koll!! Men endast för att jag fick ett sent sms om det;)annars hade jag noll koll måste jag erkänna om att det var igår som det skulle göras! Tycker bara att det är onödigt med detta ställande av klockor!!

Må gott!

 
Sacco

Sacco

26 oktober 2008 16:16

Vi glömde också ställa om klockan, men min ät och sovklocka fungerade klanderfritt. Matte fick också en timme extra på morgonkvisten och hann till och med blogga i morse innan vi gick ut.

Morötter?? Måste vara kris. Jag ville inte ens ha korvbitar i morse när jag hade fått mina ögondroppar i morse.

http://www.bjorkmannarna.se

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

26 oktober 2008 16:57

Vilka fina reflexer ni har med namn och allt, praktiskt i mörkret så eran matte ser vem som är vem ute.

http://timsevimse.blogg.se

 
Ozzy via Christa

Ozzy via Christa

26 oktober 2008 17:20

Hej tjejer.
Vilka ursnygga reflexvästar ni har.
Var har ni köpt dom eller är eran matte så duktig att hon gjort dom till o med???
En sån vill jag ha också. Min är lite liten nu.

Nosbuffar
Ozzy

Ps. Idag har matte en massa bilder på mina kattvalpar igen i bloggen.
Jag håller mig undan kameran tills jag varit hos frissan.
Lite fjollig får man väl va när man är kastrat ;)

http://hissen.blogg.se

 
camilla

camilla

26 oktober 2008 18:07

Jodå vi glömde oxå att vrida tebax klockan.
Men hujj va mörkt det blev tidigt idag. Då är det allt kanoners med sånna fina reflexisar som ni har. Toppen snygga!!

http://www.bentleypojken.se

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

26 oktober 2008 18:07

Ozzy, Matte har köpt våra västar på nätet.
Adressen är: www.ocketryck.se

 
Ruth

Ruth

26 oktober 2008 19:11

Glömde berätta för hundarna att vi får sova en timma längre på morgonen, hoppas dom kommer ihåg det tills i morgon. Vilka superfina reflexvästar töserna har fått GRATTIS !
Ha en fin söndagskväll !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Kikki

Kikki

26 oktober 2008 22:01

Vilka fina reflextäcken ni har! Häftigt med era namn på!

http://www.theotilda.blogg.se

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

26 oktober 2008 22:38

Men fy skäms på mig!! Glömde ju berömma era super snygga reflex västar!! Jo du nog behövs reflex...blir tokig på folk som kommer gående i mörkret utan reflex!! Är dom inte rädda om livet? Kommer man körandes i bil på kvällen ser man dom ju inte förrän man nästan kört på dom!!

Nattis!

 
Anki Jönsson

Anki Jönsson

27 oktober 2008 01:56

Vilka fräcka reflexvästar ni har. Sådan med namn har minsann inte vi och vi ska genast klaga på vår matte. Vet ni var de är köpta någonstans?
Vår matte glömde inte att ställa tillbaka klockan, hon la sig en timme senare i stället:)

http://www.jankils.se

 
Ingen bild

malte o snoken

27 oktober 2008 07:52

å så fint med namn på ryggen o allt! har ni specialbeställt dom? ja det var härligt med en timme extra igår!!

 
Bella

Bella

30 oktober 2008 20:35

Åh va fina reflexvästar ni har :).
Sötaste flikkorna i Lidköping!

http://bellakrille.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards