Cavvetjejerna

Alla inlägg den 11 december 2008

Av Molly & Moa - 11 december 2008 16:24

När vi var klara med baket åkte vi till skogen för en promenad. Å, vad skoj att få skutta omkring i snön. Matte släpper alltid mig Moa, lös när vi är i skogen för jag är så lydig och kommer på inkallning. Molly har ju tyvärr dålig hörsel så hon får vara kopplad.

Jojo... lydig!

Pyttsan... den lydigheten var som bortblåst idag. Det luktade plötsligt väldigt gott en bit in i skogen, så jag tog en rövare och smet iväg från matte och Molly. Och jag hann precis undersöka vad det var, och även rulla mig massor massor av gånger innan matte hann fram och tog mig i hampan.

Och ni kan ju tänka er vad som hände... jo, nyp i örat och koppel på!

Jaja... jag hann ju parfyrmera mig lite i alla fall.

Här har vi precis hoppat ur bilen.

Och kolla... vi har snö!!!



Mitt fynd! Kolla... här måste man bara rulla sig! Mmmmmm...

Matte tror det är från spillning från vildsvin.


Men det roliga tog tyvärr slut ganska fort.

Matte kom och satte fast mig i det eländiga kopplet.

Kolla min rygg! Visst ser den härligt kladdig ut!



När vi kom hem blev det badkaret och schamponering.

Något som matte absolut inte hade tid med idag.

Skulle det vara nödvändigt????

Av Molly & Moa - 11 december 2008 13:21

Nu har matte tjatat i flera dagar om att det måste bakas lussekatter.

Så då tänkte jag Moa, att jag får sätta fart på matte så hon kommer igång med baket. Några höga voff voff räckte för att det hela skulle starta. Bra va...

Jaha... det är så dom ser ut!


Bäst jag håller koll på ugnen!



Japp, så var det klart!

Gula och fina blev dom.

Nu ska vi till skogen en sväng.




Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards