Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 11 december 2008

Rapport från promenaden!

Av Molly & Moa - 11 december 2008 16:24

När vi var klara med baket åkte vi till skogen för en promenad. Å, vad skoj att få skutta omkring i snön. Matte släpper alltid mig Moa, lös när vi är i skogen för jag är så lydig och kommer på inkallning. Molly har ju tyvärr dålig hörsel så hon får vara kopplad.

Jojo... lydig!

Pyttsan... den lydigheten var som bortblåst idag. Det luktade plötsligt väldigt gott en bit in i skogen, så jag tog en rövare och smet iväg från matte och Molly. Och jag hann precis undersöka vad det var, och även rulla mig massor massor av gånger innan matte hann fram och tog mig i hampan.

Och ni kan ju tänka er vad som hände... jo, nyp i örat och koppel på!

Jaja... jag hann ju parfyrmera mig lite i alla fall.

Här har vi precis hoppat ur bilen.

Och kolla... vi har snö!!!



Mitt fynd! Kolla... här måste man bara rulla sig! Mmmmmm...

Matte tror det är från spillning från vildsvin.


Men det roliga tog tyvärr slut ganska fort.

Matte kom och satte fast mig i det eländiga kopplet.

Kolla min rygg! Visst ser den härligt kladdig ut!



När vi kom hem blev det badkaret och schamponering.

Något som matte absolut inte hade tid med idag.

Skulle det vara nödvändigt????

 
 
 Anna med flock

Anna med flock

11 december 2008 17:31

Klart man inte kan motstå att rulla sig i mysigheter...suck dessa bushundar!
Ina försökte rulla sig (och äta) koskit idag men jag hann hejda henne tack och lov...
Smarriga lussekatter ni lagat, måste ta tag i bakning här hemma någon dag också.

http://timsevimse.blogg.se

 
Latte

Latte

11 december 2008 18:06

Hoppas du inte rullade dig i bajset... Usch.... Men väldigt fina bilder på er två, och snyggt koppel, vart hittar man sådant? Mysigt att baka också, matte gjorde det igår med din klass...:-) Kramar

//C&L

http://latte

 
Lena

Lena

11 december 2008 19:10

Usch o fy så äckligt!

Kram på Er!!

/ Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

11 december 2008 19:19

Hm ser eländigt ut det där med dusch och schamponering! Snart är det min tur - FAST jag inte har rullat mig i nåt härligt äckligt alls! I varje fall inte som matte vet om, hihihi... (fast hon vet inte hon, vad som finns längst nere i snåren på tomten...)
Mums, vilka goda bullar!!! Blir bara så suuuugen...
Noseligosgos på dig Moa!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
lotta

lotta

11 december 2008 20:33

ååå, mysipysirullning ;) men nu luktar du väl lika smarrigt som du ser ut...gullhund!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
molle

molle

11 december 2008 20:47

men vilken härlig rullning du han göra...

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Primo och Acke

Primo och Acke

11 december 2008 21:08

Hi hi rulla sig är mysigt! Eller ja det är ju bara jag Acke som äääälskar att göra detta! Lussebullarna ser gudomligt goda ut! Våran matte bakar ej längre...men hon säger att en saffranskrans kanske hon orkar fixa till...Tyvärr får vi ju inte smaka eftersom saffran är giftigt för oss hundar SUCK!
Puss på er sötnosar..

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

11 december 2008 23:16

Fy vilken jul-gris, rulla sig i äckelpeckel på detta settet. Ja då får man bada vilket man vill eller ej, synd om matte tycker vi.
Kram från mig och mina 6 nybadade kultingar.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Anki Jönsson

Anki Jönsson

12 december 2008 01:15

Mmmm, så gott det ser ut med Lussebullar. Måste ta mig i kragen och baka själv i helgen. Får kanske be hundarna om hjälp...(L) och det där julbadet av hundar ska oxå göras..håhå jaja.
Kram på Er

http://www.jankils.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

12 december 2008 16:43

Vilken härlig skogspromenad - men lite tjafsigt av er matte att inte uppskatta vad naturen kan erbjuda...
Och så BAD på det! Uuurk!

http://nysvansat.blogspot.com

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

12 december 2008 20:00

Fint bak! Luktade matte på bajset? om det var gris hade hon inte tagit fel. Skit samma kan man väl säga, badet var nog tvunget och så bra att ni har badkar. Här har vi bara dusch gjord för en st. person...utan hund. Jag badar helst i dammen, där får jag bada ifred. Puss på er från Ludde vildingen på Dal.

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

12 december 2008 20:32

Jaså det blir tortyrkammaren efter älgskitsrullning??????
Ja, det är älg och inte vildsvin som lämnat högen.
Stackare som måste torteras fast hotet hänger över mej också.

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards