Cavvetjejerna

Alla inlägg under december 2008

Av Molly & Moa - 7 december 2008 18:41

säger vi till Peter, som varit här och besökt oss i helgen.

Peter är husses kompis. Dom har känt varandra sen dom gjorde lumpen ihop för 34 år sedan. Peter bor ju i Stockholm så det blir ju inte så ofta vi träffar honom. Men vi brukar ju passa på att ses när matte hälsar på sin pappa som också bor i Stockholm.

Hej då Peter!

Kör försiktigt.

Av Molly & Moa - 5 december 2008 18:03

Ja nu så, är vi äntligen hemma igen och har fått MAAAT! Det var ju helt i onödan som vi fick vara utan mat. Inga prover togs. Hon trodde inte på att det var neurologiskt fel, epilepsi eller nåt. Hon pratade om borelia eller någon form av hjärnhinneinflammation. Hon beslutade sig för att skriva ut en värktablett som heter Norocarp, likvärdig med (jag tror den hette Remaldon,) som vi skulle prova som en smärttest i 20 dgr. Skulle det i alla fall komma tillbaka skulle vi gå vidare i utredningen. Kollade också mina tänder, och dom två längst bak tyckte hon skulle bort. Men uteslöt att det var dom som bråkade. Hjärtat lyssnade hon också på. Det lät normalt.

Och vet ni vad hon gjorde mer då…? Jo, tömde mina analsäckar! Fy, det tyckte jag inte om. Klämma mig därbak… det gjorde faktiskt lite ont.

När vi så kom till Lidköping för att hämta ut medicinen så visade det sig att den inte fanns att uppbringa på ngt apotek där, eller i städer som Trollhättan och Vänersborg eller Grästorps kommun som ligger närmast oss. Hon fick beställa den åt oss till Grästorps apotek där vi kan hämta den först på tisdag.

Undra vad dom ska göra med mig på det där bordet...?

Ska jag upp där matte?


Torget i Lidköping!

Vackert upplyst av ljusslingor som pryder alla träd runt torget.

Matte parkerade alldeles intill här för att gå till apoteket.

Innan vi åkte hem köpte matte med sig kebabpizza hem.

Och hon lovade att vi skulle få smaka.


Av Molly & Moa - 5 december 2008 10:17

Idag blir det veterinären igen för mig Moa, som haft en släng av mitt konstiga beteende igen. Matte är sååå orolig vad det kan vara som händer i min lilla kropp. Jag ska i alla fall få ta en massa prover som förhoppningsvis ska ge ett svar på gåtan. Och så ska matte be att dom tittar på mina tänder också.

Håll tassarna för mig idag!

Nosgos /Moa

Av Molly & Moa - 3 december 2008 23:22

Matte tackar för alla tips om Moas konstiga beteende. Nästa gång det händer ska vi beställa tid för att undersöka om det är ngt fel på tänderna. Har ju redan kollat en hel del. Vetten trodde att det var sköldkörteln som bråka. Men det var inget fel på den.


I dag har vi gjort ett trevligt besök. Vi var i Fiskebäck som är ett fiskeläge, utanför Göteborg.

Husse har en släkting där som nyss kommit hem från sjukhuset efter att ha stelopererat några kotor i ryggen. Där bjöds matte och husse på en god middag.

Husse smusslade ner lite kycklingbitar till oss när han inte trodde matte såg.

Kopplar på all charm jag har, så kanske, kanske jag kan få smaka. 

Husse, du vet väl vad jag vill ha. Matte tittar nog inte just nu


Måste kolla lite närmare på tomten,

som vi hade med oss till Gun-Britt.

Hmmmm... luktar bra tycker jag.


Matte lyckades fånga en ljusgran,

genom bilrutan när vi åkte hem.

I bakgrunden skymtas byggnaden som kallas läppstiftet.

I morgon åker vi hemåt igen.

Natti på er!

Av Molly & Moa - 3 december 2008 09:21

över Klädesholmens hamn. Och hör och häpna... det var uppehåll när vi tog vår morgonrunda i hamnen.

Moa har haft en orolig natt. Vet ej vad som drabbar denna hund med jämna mellanrum. Får konstiga ryck och blir orolig, skakar och hjässar. Hoppar upp på alla möjliga konsiga ställen. Precis som hon var skendräktig och ska föda valpar. Men tiden för skendräktighet stämmer inte alls. När vi är ute är hon precis som vanligt.

Är det någon som har haft liknande problem är jag tacksam för kommentarer. Molly har aldrig någonsin haft detta beteende.

Klockan är strax före åtta och dagen börjar så sakta vakna.

(en väldigt suddig bild)

Idag blir det en tur till Göteborg och Fiskebäck, där vi ska hälsa på husses släktingar. 


Av Molly & Moa - 2 december 2008 16:19

var det när vi kom till Klädesholmen!

Det sägs ju att det inte finns något dåligt väder. Bara dåliga kläder. Ja, det kanske stämmer, men vi tycker i alla fall inte om detta eviga regnande. Vi hade behövt låna Malte & Snokens fina regnkappor idag. Hade passat fint att glassa i här på kusten.

Vi tog i alla fall en prommenad ner till hamnen när vi kom fram. Där pratade vi lite med Stina (skotsk terrier). Hon brukar alltid gruffa på oss, men idag var hon tyst.

Nu är de flesta båtarna upptagna. Dom står inpackade under pressenningar och väntar på att sommaren ska komma åter.

Blött, blött blött..................


Matte, vi tror inte vi har lust att bada. Vi är redan genomvåta.


Kanske man skulle ta en tur upp på Skabholmen...

nä tror inte det, får vänta till i morgon.

När vi kom in tog matte en fästing på mitt huvud.

Bläääää!!!





Av Molly & Moa - 2 december 2008 09:06

Nu matte har släpat runt oss ute i regnet.

Är det verkligen nödvändigt... ?

Vi tycker det är mycket viktigare med frukost.

Blir det nåt eller???

Vi har lite bråttom, säger matte! 

Måste packa! 

I morgon ska vi hälsa på en släkting till husse,

som nyss kommit hem från sjukhuset efter en ryggoperation.

Men först ska vi till Klädesholmen.

Vi hörs där!

Av Molly & Moa - 1 december 2008 12:53

Ja, så var det avklarat! Nu är vi sprutade och klara. Åtminstånde för kennelhostan som måste förnyas varje år. Valpsjuka och Parvo behövs bara vartannat år. När vi skulle gå ur bilen, möttes vi av Buster som är veterinärens egen hund, en Australisk terrier. Buster är en lydig och väluppfostrad hund som inte brukar gå över tröskeln i det rum han får vara i.

Moa var lite sjåpig av sig och hade lite konstiga pipljud för sig. Men jag Molly, brydde mig inte så mycket.

Vi hälsade på en liten schäfervalp som trots sin ålder, bara tre månader, var större än oss. Och kan ni tänka er... han var lite skrajsen för oss och backade när vi ville hälsa. Vi som är såååå snälla. Matte hade ingen kamera med sig. Tyvärr glömd hemma.

I eftermiddag ska vi passa huset, för matte ska till vårdcentralen för att ta ett prov. Och så ska hon uppvakta någon som fyllt år.


Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards