Cavvetjejerna

Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Molly & Moa - 17 februari 2009 20:56

Har idag varit med om en mycket obehaglig upplevelse. Jag och min mor åkte till Grästorp för att uträtta några ärenden. När vi kom tillbaka var det meningen att vi skulle ta en fika hos mig. Men när vi nästan är hemma ser vi att det står ambulanser, poliser och brandbilar med blåljusen påslagna nästan intill där jag bor. Vi blir stoppade av en polis som säger att det kommer att ta en bra stund innan vi kan komma förbi. Frågar vad som hänt och får till svar att det är en olycka. Efter en liten stund kommer det också en räddningshelikopter. Vi förstår att det måste vara allvarligt.

När vi stått en stund ser vi att det ligger en bil ute på åkern som ser exakt likadan ut som min sons bil. Känner paniken komma och frågar polisen om han vet något om dom inblandade. Men han vet ingenting säger han. Ringer min son som jobbar vid den här tiden på dagen, men får inget svar. Känner hur jag börjar få frossa och skakar i hela kroppen. Till slut kommer den äldre polismannen och berättar att det är en äldre man som kört av vägen.

Den lättnadskänslan går inte att beskriva som jag kände just då.

Strax därefter blir jag uppringd av min son som är på jobbet.

Tack gode Gud!

Vet i nuläget inte hur det gick för mannen som blev skadad.

Kan bara hoppas på det bästa.

Bilden är tagen med mobilen.

  

Av Molly & Moa - 17 februari 2009 10:51

 

Den här gästen satt på altanräcket nedanför fågelbordet och lurpassade på småfåglarna när vi kom in efter att ha gått vår runda. Lyckades fånga den genom köksfönstret. Någon som vet vad detta är för rovfågel? Själv tror jag kanske att det är en hök av nåt slag eller en vråk. Vad tror ni?

Bilden är tagen genom fönstret och har dålig kvalite.

Det gäller ju att vara snabb när man ska fånga en sån här på bild.



I dag kändes det riktigt kallt i luften,

och i motvind så kändes det som det blåste småspik i ansiktet.

Lätta snöflingor faller och temperatuen visar -3

Nu dags för 11:a kaffe och tuggpinne

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards