Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

Utmaning!

Av Molly & Moa - 21 februari 2009 22:42

Vi hittade en kul utmaning hos Kasper

Tycker att ni ska ta er an den här uppgiften ni också! Berätta om ni gör det, så att vi får läsa!


Regler:Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug!Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!

Lycka till!


1. Vad heter du? Molly & Moa

2. Ett ord på fyra bokstäver: Måla

3. Flicknamn: Maria

4. Pojknamn: Martin

5. Yrke: Målare

6. Färg: Marinblå

7. Klädesplagg: Mössa

8. Mat: Makaroner

9. Sak i badrummet: Mascara

10. Plats/stad: Malmö

11. En orsak att vara sen: Magont

12. Något man skriker: Maaaat!

13. Film: Min store tjock far

14. Något man dricker: Mumma

15. Band: Monkies

16. Djur: Myra

17. Gatunamn: Majorsalle’n

18. Bil: Mercedes

19. Sång: Mitt sommarlov (Anita Hegerland)

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Minigolf


Lätt som en plätt!


 

Så här såg det ut tidigare ikväll när vi åt tacos.



 

Sen blir man så härligt trött. 


 
 
Medresenärskan

Medresenärskan

21 februari 2009 23:36

Intelligenta vovvar är ni tjejer. Kunde svara på varje fråga rätt och riktigt. Medresenärska hade inte klarat hälften ... men hon är ju gammal och maläten.
Ha det gott och hälsa matte (som också börjar på m)

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Gazton

Gazton

21 februari 2009 23:43

Tacos tackar man inte nej till =), hoppas ni också fick smaka.

http://gaztons.wordpress.com

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

22 februari 2009 00:22

Ja Tacos är gott! Men idag blev det köttgryta och klyftpotatis, ja och sallad förståss! Kom på en sak....skrev för bra länge sedan nu att jag hade Photoshop elements11 jösses finns ingen 11 det är 7 jag har och som är senaste versionen;) ja ja snurr i bollen som alltid....hi hi...

Nä nu ska jag nog gå och sova
Nattis kram!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.seNu sk

 
Kasper

Kasper

22 februari 2009 01:07

Skojigt - visst var detitkul med den där utmaningen :-)
Ser ju fasligt gottigt ut det där - men ni ser inte ut som om ni verkligen trodde att det var till er! Fast det VAR det väl?

Nu ska vi straxt gå och lägga oss, matte och jag! Fast matte somnade på soffan, under melodifestivalen, så hon KUNDE nog stanna uppe länge än.

Hörni, jag såg en annan sak. Vore bra om ni ville ändra länken till min sida, så att den blir som när ni klickar på mitt namn här. Då syns också mina kompislänkar! Till er bland annat. Och lite hänvisningar till mig som valping och sånt :-)
Nattigos på er!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

22 februari 2009 08:53

hihi..vad behändigt att ni båda börjar på M då;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Kikki

Kikki

22 februari 2009 11:30

Har ni obligatorisk taco-ätning varje helg :)
Mumsmums!

http://www.theotilda.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoki

22 februari 2009 13:31

å vilket smask som var uppdukat! såg mumselimumsigt ut! o sen få gota ner sig i ett knä! såg ut som en superduper kväll!
slafsisar

 
Latte

Latte

22 februari 2009 14:01

Fick ni smaka tacos också? Hoppas det, känner doften ända hit... Hihi:-) Kram!

//Latte

http://latte

 
Frippe

Frippe

22 februari 2009 14:29

Gå in och kika på våran sida.
Nu har jag en länk till Amigo där.
Vad gottis ni fick, med Tacos!!!
Kramen på er!!!

http://frippe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards