Cavvetjejerna

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Molly & Moa - 4 mars 2009 11:54

Idag har vi hört på radion att den första tranan har landat vid Hornborgarsjön. Lite senare än förra året då den kom redan den 28 februari. Vi har cirka sju mil till Hornborgasjön. Kan säga att det är en fantastisk upplevelse att se dessa fåglar, där dom samlas i tusental för att dansa sin kärleksdans.

Lärkan har också hörts i våra trakter, och en dam hade ringt intill lokalradion och berättat att hon sett tussilago.

Hos oss får vi nöja oss med snödroppar än så länge.

Visst är det en mäktig och vacker fågel, tranan.

Bilden är lånad från nätet.


Snödroppar i vår trädgård.



Så en bild på mig också.

Matte har varit lite sur på mig.

När vi gick långrundan i morse så märkte inte matte att jag dröjde kvar i ett dike. När hon upptäckte vad jag höll på med blev det koppel på.

Har ni gissat vad jag gjorde eller...

Jo, jag hittade något äckligt kadaver som jag rullade mig i.

När vi kom hem blev det badkaret och schamponering.

Inte kul tyckte matte som badade mig för bara någon vecka sedan.

Nu ska jag passa huset en stund.

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards