Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Ett litet livstecken

Av Molly & Moa - 3 maj 2009 22:55

I kväll har vi fått matte till att göra ett litet inlägg. Men det blir mest bara bilder från en vacker plats i vår omgivning.

Men allra först kommer en bild från hundkursen som Moa och matte går på. Alla bilder i detta inlägg är tagna med mobilkamera. Därav kvalite'n.

Här ligger Moa plats i två minuter vilken hon klarade galant.

Hon satte sig dock upp strax innan

vi fick kommandot att sätta hundarna upp.


Bilder från dagens promenad vid Storeberg


 Storebergsån


Storebergs säteri i bakgrunden


Ån som mynnar ut i Vänern.

Det röda gamla magasinet i bakgrunden

är cafe och antikhandel under sommarmånaderna.


Här bedrivs svinuppfödning.

Vi tycker alltid att det luktar så gott när vi går förbi här.


Storebergs säteri


Gott med en tuggis när man varit ute på långpromenad.



Molly som inte gillar tuggpinnar fick en bit knäckebröd i stället.

           

 
 
Anki Jönsson

Anki Jönsson

4 maj 2009 00:09

Åh, så kul att se lite härliga bilder från er igen. Hoppas att allt är ok med er alla!
Kram

http://www.jankils.se

 
Ingen bild

malte snoki

4 maj 2009 08:31

djupt impad av kvaliten på bilderna från mobilen då vi jämför med vår...dessutom var det fina bilder!
ser ut som ni haft det mumsigt i helgen, gottigt med ben o allt, ge matte många slafspussar från oss!!!

 
 Anna med flock

Anna med flock

4 maj 2009 10:54

Vad duktig du är som ligger plats så fint! Underbart vackra bilder, vilken härlig miljö att strosa omkirng i. Ha det fortsatt fint!

http://timsevimse.blogg.se

 
Kasper

Kasper

4 maj 2009 11:06

Strålande bilder säger matte, för att vara tagna med en mobilkamera. Matte försökte jaga en sån som ni har när ni just hade köpt den, men kunde inte hitta den. Bara såna som var antingen usla eller minst dubbelt så dyra, och då köpte hon ingen alls.
Förresten tycker matte att vi ska flytta till det där säteriet - vi kan nöja oss med att bo i en flygel säger hon.
Låter väl JÄTTEBRA, tycker jag!
Då kan vi ju nosgosa på riktigt!!
(Bra att ni fick eran matte att göra ett inlägg, jag har allt koll!)
Pyssisar!

http://www.belof.se

 
LOTTA

LOTTA

4 maj 2009 15:42

TYCKER DET VAR FINA BILDER:)å VAD DUKTIG MOA E PÅ HUNDKURSEN, VAD KUL:)mYSIGA OMGIVNINGAR NI HAR..BRA ATT NI GER ETT LIVSTECKEN DÅ OCH DÅ SÅ VI SER ATT DET ÄR OK MED ER:d

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria å cavvistjejerna

4 maj 2009 20:33

Hej på er alla fyrfota å två fotade!Sååå härligt det ser ut där hos ER...Men våren har börjat att infinna sej här hos oss i Norr åxå...Nu har vi endast någon enstaka snöhög kvar,så till helgen blir det krattning...Vilka fina bilder tagna bara med mobilen,alltid lika skoj att kolla in er fina blogg!!!Ha det bäst,mvh;Maria å Tindra å Mimmi...

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

4 maj 2009 21:38

Nämen kolla! Mina favvotjejer bloggar!!! Jippie! Hoppas ni haft en fin valborg, vad långt ni kommit i er träning, duktiga som ni är! Kram på er!
Nu har matte kommit tillbaka från resan, därför fick jag lämna hundpensionatet och kan nu blogga igen!

Kramiz,

//Lattisen:-)

http://www.lattisen.wordpress.com

 
lOTTA

lOTTA

4 maj 2009 23:15

jag är väldigt ledsen. försår verkligen att det känns tungt nu...det är ju inget man någonsin önskar..tur att du har dina gosiga töser..för de stannar väl hos dig hoppas jag??kramar i massor, tänker på dig!!

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hillman

5 maj 2009 09:58

Matte blev stormförtjust i era bilder, hon tycker att det är vackra omgivningar som ni har. Jätteroligt att få läsa om er igen, måste erkänna att vi saknat er. Det verkar i alla fall som ni har det bra och ni ser ut att ha haft en mysig helg.

Vi får inga tuggpinnar och det bara för att jag var för glupen. Jag råkade svälja en för stor bit som fastnade i halsen. Matte lyckades få tag i biten och halade upp den ur min hals. Det var lite lärkigt att ha mattes fingrar långt nere i halsen men det gick i alla fall bra. Sen dess törs matte inte ge oss några tuggisar, vi får frolicar i stället.

Slafsepussar i mängd.

 
vildaopebbels

vildaopebbels

5 maj 2009 11:54

Härliga bilder. Kul att gå på kurs! Vad är det för kurs?

Jag läste Lottas kommentar här över och jag förstår att någonting tråkigt har hänt. Jag hoppas att det tråkiga vänder och att allt blir bra igen.

Kram

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

5 maj 2009 16:00

Så skoj med ett livstecken här,
men trist det som händer hos er.
Jag skickar en massa slafsiga tröstpussar och matte hälsar att hur mörkt det än är så kommer ljuset alltid åter.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

5 maj 2009 19:12

Oj vilka härliga områden ni har att strosa runt i!!

Hmmm fattar att nåt tråkigt hänt hos er...jag vet ej vad men skickar över en värmande kram iaf!

http://www.bentleypojken.se

 
Ingen bild

Maria å cavvistjejerna

5 maj 2009 19:34

Hej igen...Läste också Lottas inlägg å förstår att nåt trist å tråkigt hänt hos ER.Vi tänker förståss på dej/er å skickar kramar med hopp å säger att det blir bättre med tiden!!Norrbottens kramar till ER...Mvh;Maria å cavvistjejerna

 
Lena

Lena

5 maj 2009 20:31

Underbara bilder!
Så roligt med livstecken från er tjejer ; )))))

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Gazton

Gazton

6 maj 2009 00:11

Öh! inte gilla tuggpinnar, hur kommer det sig. Det är ju helsmaskt.....
Kul att se er i alla fall =)

http://gaztons.wordpress.com

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

6 maj 2009 11:34

Men jösses bilderna med mobilen var ju super!
Ni verkar ha en så otrolig fin natur och fina ställen att promenixa på...det där gästgiveriet hade jag kunnat tänka mig att flytta in till:)

Duktig Moa som ligger 2 min....Primo är inte fullt så duktig, men jag har varit urusel på att träna.

Kramis på er!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Leia & Co

Leia & Co

8 maj 2009 14:21

Vad duktig du är Moa, själv skulle jag nog inte kunna ligga still 1 minut ens, har för mycket spring i benen :-)

http://swimmia.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards