Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Mattes helg!

Av Molly & Moa - 19 maj 2009 21:51

Här kommer lite bilder från mattes helg. Vi kan avslöja att hon var med sin son i Norrköping och hade det mycket trevligt.

Trots att inte vi var med så fick hon ändå mycket gos från två vovvar och en katt. Sen vill vi utfärda en VARNING för alla som är rädda för ormar. Det fanns nämligen en majsorm där matte var också. Hon har ju värsta paniken när det gäller ormar men hör och häpna så nuddade hon faktiskt den här ormen.

Matte med valpen Bessie elva veckor gammal. Sååå söt!



Husets katt "Lilleman"



Halvars glasskiosk! Som vi fick lära oss var ett känt ställe.



Vi tog också en tur till Lindö,

och denna vackra småbåtshamn.



Och så träffade matte denna grand old lady!

Skrållan, en dam på elva år.



Nu blir det VARNING för ORM!

Majsormen i säkert förvar!



Kolla! Matte vågar nudda den.

Modigt va...?


Till sist en liten film på ormen!



 
 
Ingen bild

Hillmant

19 maj 2009 23:29

För flera år sen hade vi oxå en orm här, lös i huset. Den smet från mattes mellersta son och den kom fram 3 månader senare. En dag låg den bara mitt på golvet. Till saken hör att vi bor i timmerhus, så det fanns många skrymslen som den kunde gömma sig på. Matte och husse har en hörnbar med tak och matte tror att det var där bakom som den gömde sig. Den var säkert fram och drack vatten ur vår vattenskål på natten, som tur var det ingen stor orm och den var inte giftig. Jag blev alla fall glad när vi hittade den, tänk att bo med en orm som man inte visste var det höll hus. Min matte var jätterädd i början hon tände lyset och stampade i golvet när hon gick in i ett rum men det tog inte lång tid innan hon tassade på som vanligt. Man vänjer sig säger matte.

Vi tyckte att din matte var tuff som tordes ta i ormen, vi gillar inte ormar något vidare. Lite orättvis var väl eran matte som hade träffat andra jyckar, när inte ni fick det.

Nej, nu ska jag knoppa in. Sov så gott.

 
Ruth

Ruth

20 maj 2009 09:25

Att du var så modig att du vågade röra vid detta äckliga kryp "orm", själv skulle jag knappt vågat titta på den eller vistas i samma hus :) Andra djuren var gulliga. Många fina bilder du har satt in, niger och tackar för titten.
Kram på er !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

20 maj 2009 09:34

Petade du på ormen!!!??! *imponerad*
Det hade jag aldrig vågat. HUA!
Valpen däremot hade jag lätt kunnat ta med hem :D

Ser ut som du haft en mysig helg. Härligt!!

Kram!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

20 maj 2009 18:12

Hej sötis-tjejerna! Oj, vilken helg er matte varit med om, ormar, valpar, kiosk... Ja, jättefina bilder! Men vilken orm... Fattar INTE hur du vågade! Jättefin filmning också, häftigt när du zoomade in och man såg när den slingrade sig runt på andra sidan...

KRAM PÅ ER!

//C&L:-)

http://www.lattisen.wordpress.com

 
Sigge

Sigge

20 maj 2009 20:05

Vilken modig matte ni har!
Min matte är ju inte rädd för ormar, men att hon ska peta på en fisk är fullkomligt osannolikt så hon förstår er matte.
Valpen var ju helt underbar!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

20 maj 2009 20:56

men shiiit vad du är MODIG!!!!skulle jag nog inte våga:/ ...men kan gott tänka mig att en viss alfred kommer vilja ha sådan där;)härlig helg ni hade, så fint att matte når bra:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

21 maj 2009 11:16

Usch, läskigt med ormar ; )
Ha en underbar dag!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Kasper med matte

Kasper med matte

21 maj 2009 17:40

Verkar ha varit en riktigt fin helg, förutom då det där med ormen! (Säger alltså matte, som är livrädd både för ormar, ödlor och grodor, skulle i varje fall aldrig våga röra nåt av det där, säger hon, fegisen!)
Tur att det fanns en lite sötis till valp, där tror hon skulle ha drabbats av svårartad hundabstinens annars. Och en mysig katt också - men hon saknade er i alla fall, det är jag SÄKER på!
Pyssisar!!

http://www.belof.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

21 maj 2009 23:39

Himmel vilken go liten valpis, lät som eran matte haft en trevlig vistelse. Mycket imponerad över att hon tog i ormen, det hade jag nog gärna klarat mig utan.

Kram till matte och nospussar till er tjejer!

http://timsevimse.blogg.se

 
Sacco

Sacco

22 maj 2009 23:27

Det var en liten goding matte har träffat! Tror jag skulle gilla henne också, när hon har blivit lite större..
Ormfilmen vågar vi inte titta på..
Må så gott!

http://www.bjorkmannarna.se

 
Pebbels

Pebbels

23 maj 2009 12:29

Åhhhhh vad du e modig!!! Jag hade aldrig rört en orm. Men valpen Bessie var söt :) Jag fokuserar på den bilden istället.

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snokis

26 maj 2009 11:17

å hua vilken otäck orming! fy för sådana! men det hela vägdes upp av söt kisse o en rysligt rar vapping som matte fick krama, vi är lite avis på det! såg ut att vara i absolut bästa busstorlek!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards