Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Skottat hustaket!

Av Molly & Moa - 24 februari 2010 12:04

Idag har vi övervakat när husse skottat snö på hustaket. Här väntas ÄNNU MER SNÖ i veckan! Matte tror att vi kommer flyta bort när snösmältningen startar.

Husse i skottartagen!

 

Här väntas mer snö i veckan så det är säkrast att få bort de största mängderna innan nästa snötäcke kommer.

Som högst var drivorna meterhöga på taket.


Gångar till oss har också skottats upp.


Nu vill vi ha VÅR!!!      

 
 
Gunilla.Oscar

Gunilla.Oscar

24 februari 2010 12:39

Jag gillar er tjejr,jag är en Cavallierkille, lånar mattes blogg ibland, kan ni inte låta mig länka mig så kan vi kolla lite vad vihar för oss. Här skottade de av taken igår men oj va mycket snö ni har fått därnere.
Jag gillar att vara ute i skogen för där springer jag lös. VOFF,VOFF från mig Oscar.
Ni får skriva på mattes adress än...

http://gunbirgit.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

24 februari 2010 18:33

Till Oscar med matte: Vad kul att ni hittat våran blogg. Tyvärr så har nog din matte skrivit fel adress på länken till eran blogg.
Så du får be matte skicka den rätta adressen.
Tassar/Cavvetjejerna med matte

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

24 februari 2010 20:21

Köp en eka och knyt fast den vid verandan, ifall det blir blött runt huset. När matte köpte det här huset för 13 år sen då var det översvämmning här och huset låg på en halvö. Vi har en å som rinner nedanför huset men då var det en stor insjö.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

25 februari 2010 02:05

Tak skottas visst överallt, hos mej också. Matte är så glad över den hjälp vi fick, precis innan tö och sol gör snön ännu tyngre.
Kanske, kanske, kanske att det blir vår igen NÅGON gång...

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Kram Ruth

Kram Ruth

25 februari 2010 22:29

Ett otrevligt och modigt jobb att skotta snö på tak, en duktig husse har ni. Våren kommer även detta året, så håll ut töser !
Kram och nospussar !

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards