Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Åtta små valpar

Av Molly & Moa - 29 juli 2010 20:54

till salu!

Ja, så små var dom inte trots att dom bara är åtta veckor gamla.

Jag Moa, och matte har varit hos en kompis till matte och tittat på åtta söta dobbermanvalpar. Två tikar och sex hanar fulla av bus och lekfullhet. Men matte tyckte inte att jag uppförde mig särskilt bra när vi var inne och fikade. Jag var en riktig fegis och ville bara sitta i mattes knä. Tina som Elisabeths cavalier heter ville leka med mig trots att hon är nio år gammal. Men icke att jag ville... nähädå!!!

Sen fick jag sitta i bilen när matte skulle se på valparna. Inte det lättaste att fota busiga valpar men här kommer några bilder som är tagna i regnet.

Sex av dom åtta lyckades fastna på samma bild!


Elisabeth med några av busfröna!


Här är sju av dom, plus Tina som är äldst fast minst i skaran. 


Är det någon som är intresserad av en go och harmonisk dobbermanvalp så finns det fortfarande några valpar kvar.

Båda föräldrarna är lugna och fina i temeramentet.

Valparna finns hos Elisabeth och Tomas Önas kennel i Bäreberg utanför Nossebro. 



 
 
Anki J.

Anki J.

30 juli 2010 02:13

Oj oj oj vilka stoora bäbis-vovvar! Vi hade inte heller gillat såna monster. Nää det räcker med de små hulliganerna här som det kan vara svårt att freda sig för ibland. Tur att matte sätter dem bakom galler ibland ;-)
Nospussar från Jankils tjejerna

http://www.jankils.se

 
Ruth

Ruth

30 juli 2010 09:09

Detta är min mans drömmras, "en gång i livet skall ja ha en sådan" har han alltid sagt. Måste gud mig hjälpe att han inte tittar in här hehe. Det är en stilig hund och valparna är som alltid söta och bedårande. Säkert mysigt att få gosa med dom. Fina foton.
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

2 augusti 2010 10:16

Nej, vet ni vad inte ska vi ha några såna inte, nej tax ska det va. Fast matte säger att det räcker så bra med den valpen hon har, mig alltså. Om matte betraktar mig som valp så kan jag inte vara så gammal eller.....

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards