Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Häromda´n

Av Molly & Moa - 22 oktober 2010 18:43

var vi i Trôllhätta som vi säger här på Västgötaslätta! Husse hade ett ärende dit så matte och vi följde med. När alla ärenden var gjorda så tog vi en prommis vid slussarna. Där är så fint att gå.

Oj så djupt det ser ut! Bäst att vara försiktig!


Den här fina killen som vi mötte är av rasen Samojed, som trots sin storlek endast var åtta månader gammal.

Om du kollar nu Kasper så är han ganska lik dig fast större, men ändå mindre    Hmmm... vad konstigt det blev ;-) 


En paus i solen med matte är skönt!



OCH NU LITE KUNGLIG GLAMOR!

Idag har matte varit i Vara och sett vårt fina kronprinsesspar Viktoria och Daniel, som under tre dagar besöker Västergötland och Skaraborg.

Här kommer dom!

Goa och glada trots det kalla höstvädret!

 

En glad prins!

 

 

Glatt och vänligt hälsar och pratar dom med folk

som mött upp på torget i Vara!

 

Här stannar Viktoria alldeles intill matte för att prata med en liten flicka som vill överlämna en teckning.

Matte passar på att ta en närbild av Vickan!

   

 
 
Kasper med matte

Kasper med matte

24 oktober 2010 00:13

Titta, nu har ni ju fått en nästan-kunglig blogg! :)
Dom ser väldigt sympatiska ut, både prinsessa och prins...

Jag har också träffat en samojed (ett par-tre inlägg längre ner hos mej så finns en visserligen dålig men dock bild.
"Min" samojed var vuxen och en hon, men väldigt lika var vi.
Det sägs att nånstans i mina gener finns faktiskt samojed. Och så är det nog.
Trevligt med livstecken!
Pyssisar!

http://www.belof.se

 
Hillman

Hillman

24 oktober 2010 17:19

Nej, men va skådar mitt norra öga har ni träffat kronprinsessan och prins Daniel, det skulle nog min matte oxå velat. De är för söta, fast ni är ändå gulligare men jag fick lite hicka när jag såg att du stod på kanten vid slussen. Du hade ju kunnat dratta i, uschiamig det hade inte varit kul.

Taxpussar i mängd.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

25 oktober 2010 11:02

Satte nästan kaffet i vrångstrupen när jag såg bilden på vovvsetösen stå och titta ner i vattnet, fy så skrämmande, tänk om hon hoppat i det kyliga vattnet, uj, uj..
Så roligt att få se Daniel skratta och dra på munnen, det syns inte så ofta. Fina är dom dessa kungligheter. En givande resa ni var på.
Ha en fin vecka / kram och nospussar.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Jankils tjejerna/Anki J

Jankils tjejerna/Anki J

29 oktober 2010 02:30

Vad härligt fina höstbilder både på er och vårt härliga kronprinspar och vilken resa ni har varit med om. Jobbigt att ligga i bilen så många timmar tycker vi...
Nospussar på er våra vänner

http://www.jankils.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards