Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

Hundens dag!

Av Molly & Moa - 28 augusti 2011 19:39

Idag har matte och jag, "Moa" varit på Hundens dag på Äventyrslandet i Götene .

Alla med hund gick in gratis så jag fick följa med. Matte tyckte det räckte att hålla reda på en hund så Molly fick stanna hemma med husse. Matte var mest intresserad av hur det där omtalade Äventyrslandet såg ut. Men det blev en ren besvikelse från hennes sida. Men smaken är ju olika som tur är!

Jag tyckte det var toppenkul! Massa hundar och goa dofter! Men jag tyckte inte om den häftiga regnskuren som kom. Sen kom solen tillbaka och det var jätteskönt.

Här ser ni den stora borgen!


 

Känner ni gen den här mannen? Jo det är Fredrik Steen, hundcoachen från TV ni vet!Han pratade en massa om ledarskap! Vadå ledarskap... är det inte jag som är ledare  


 

Kolla här Kasper! Matte blev alldeles till sig när hon såg denna gudomligt söta valp!

Han var 13 veckor gammal och sööt som sockervadd!


  

Här sitter jag med mormor och lyssnar på den där hundcoachen!

Matte sa att jag skötte mig exemplariskt!

    

Sen blev det freestyleuppvisning! Oj vad duktiga dom var!


 

 
 
Kasper med matte

Kasper med matte

28 augusti 2011 22:06

Precis så där söt var jag också, undrar om ajg inte ska lägga upp ett par valpbilder på min blogg också.
BRA det där att man får gå in gratis om man har hund - så borde det alltid vara, tycker jag. När det gäller allting!
Förresten är du också söt som socker, Moa!! :)

http://kasperian2.com

 
Hillman

Hillman

1 september 2011 13:42

Åh, så duktig jycken var, sprang jättefort baklänges och kunde gå på två ben baklänges. Springa baklänges lyckades jag oxå med när matten satte på mig den där struten men gå baklänges kan jag, för det får jag göra när matten säger backa, hihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Molly & Moa

2 september 2011 00:10

Det såg minsann inte lätt ut de där danserna!
Matte har försökt lära oss lite men vi dansar bara när vi själva vill! Så det så!

 
Tessan

Tessan

25 september 2011 12:03

Hallo!!
Det var inte igår jag var härinne...om jag ska få erkänna så trodde jag ni slutat blogga...hmmm själv är jag ju urusel på att göra det nuförtiden! Men är glad att ni har det gott och den där lilla sötingvalpen skulle man ju vilja stoppa innanför jackan och smita;) Kramis till er alla!!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ruth

Ruth

16 oktober 2011 22:16

Trodde som Tessan att du hade slutat blogga, glest mellan inläggen det är trist. Äntligen ett livstecken från er, ser att båda töserna mår bra och får vara med på olika utflykter, det uppskattas av dom små liven. Ser att du också har problem med ett knä, det är jobbigt när delar av kroppen strejkar. Hoppas du får bukt med det. Önskar er alla en fortsatt fin höst, hoppas vi höres igen.
Kram från mig och våra fyrfota små.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards