Cavvetjejerna

Alla inlägg under juli 2010

Av Molly & Moa - 29 juli 2010 20:54

till salu!

Ja, så små var dom inte trots att dom bara är åtta veckor gamla.

Jag Moa, och matte har varit hos en kompis till matte och tittat på åtta söta dobbermanvalpar. Två tikar och sex hanar fulla av bus och lekfullhet. Men matte tyckte inte att jag uppförde mig särskilt bra när vi var inne och fikade. Jag var en riktig fegis och ville bara sitta i mattes knä. Tina som Elisabeths cavalier heter ville leka med mig trots att hon är nio år gammal. Men icke att jag ville... nähädå!!!

Sen fick jag sitta i bilen när matte skulle se på valparna. Inte det lättaste att fota busiga valpar men här kommer några bilder som är tagna i regnet.

Sex av dom åtta lyckades fastna på samma bild!


Elisabeth med några av busfröna!


Här är sju av dom, plus Tina som är äldst fast minst i skaran. 


Är det någon som är intresserad av en go och harmonisk dobbermanvalp så finns det fortfarande några valpar kvar.

Båda föräldrarna är lugna och fina i temeramentet.

Valparna finns hos Elisabeth och Tomas Önas kennel i Bäreberg utanför Nossebro. 



Av Molly & Moa - 23 juli 2010 22:46

har matte roat sig på egen tass! Och vi fick roa oss hemma med husse.

Matte var i en bygdegård i närheten och lyssnade på Susanne Alfengren som gjorde en fantastisk konsert med många av sina bästa låtar. Hon skriver ju så fina texter, och tänk så roligt det är att lyssna live på en artist. Det blir något helt annat.

  

Susanne gjorde en fantastisk konsert! Hon är också en ödmjuk och fin artist som berättade små historier från livet och om sina låtar som hon skrivit.

Här en otroligt fin låt av Sting som hon översatt till svenska.

Av Molly & Moa - 22 juli 2010 09:01

I går kräktes jag Moa, upp hela middagen. Två ggr kräktes jag! En gång på hallmattan och en gång på gräsmattan. Matte förstod inte först att jag mådde illa trots att jag gjorde allt jag kunde för att göra mig förstådd. Jag satt länge vid dörren och väntade på att bli utsläppt och när inte det hjälpte krafsade jag ihärdigt på dörren. Men inte ens det hjälpte... så vad skulle jag göra? Kunde inte hålla mig längre så jag kräktes på mattan i hallen. DÅ vaknade matte till och fick ta hand om mig. Sen fick hon ta hand om mattan.

Sen kräktes jag en gång till på gräsmattan när husse gick ut med mig.


Matte tror det är den tryckande värmen som var orsaken till illamåendet så hon fick för sig att vi skulle åka ner till sjön och svalka av oss en stund.

Det var så skönt att bada så jag ville nästan inte följa med hem. Sen fick jag duscha när vi kom hem för matte tyckte jag luktade vass.

Molly däremot VÄGRADE att doppa en endaste liten tass! Hon är en riktig badkruka den tösen. Men hon fick också en svalkande dusch när vi kom hem.


Molly, en ÄKTA badkruka! En mycket söt sådan   

Här badar jag!

Försöker få med mig Molly,

men hon vägrar att blöta ner en endaste liten tass ;-)

Av Molly & Moa - 16 juli 2010 23:23

I kväll har Robert, (mattes son) varit här och hämtat husses gamla PV som är från 64. Den är helt klart ett renoveringsobjekt och kräver många timmar av arbete och tålamod innan vi kan få en åktur i den. Men Robert är duktig så det blir säkert inga problem bara han får tag i delar som fattas. Vem vet... kanske det blir en ny rallycrossbil av den.

  Ja, ni ser ju själva! Det är mycket kvar att göra med denna bil   

Här surras den fast på biltrailern!


Sen blev det grillade kycklingspett!

Husse du glömmer väl inte oss?


Efter maten busade Robban jättemycket med oss!

Men ni ser ju hur kul Molly tyckte det var  

Nä... hon vill bara gosa och kela den tösen!


Senare på kvällen kom det en stor svart hund in på våran tomt.

Den var väldigt närgången och strök länge runt huset och hoppade flera gånger på ytterdörren för att ta sig in. Det var riktigt obehagligt!

En stooor rottveiler var det och matte som är hundrädd vågade inte gå ut med oss på hela kvällen. Det tog flera timmar innan den försvann.

Vi tror  att det är några sommargäster som har hunden med sig och att den gått på egen upptäcksfärd.     

Av Molly & Moa - 13 juli 2010 10:29

från oss så här i sommartider.

I morse blev vi väckta av att åskan mullrade utanför. Eller det var väl mest matte som reagerade. Vi sov lugnt kvar halvt bortdomnade i värmen. Hur klarar ni av värmen...? Ja ni kanske badar för att svalka er eller ligger i skuggan och dåsar med våta handdukar över er hihihi... Vi tycker det är skönt när matte lägger en våt handduk över oss.

Här en bild på oss när vi har varit ute på morgonrunda.


    

Våra vinbär börjar mogna. Dom lyser röda och fina på buskarna.

Givetvis har vi provsmakat!

Trots den heta värmen så måste jag leka med bollen en stund.

Ger mig inte förrän matte kastar den så jag får hämta.


  

 Dom här roliga figurerna fick vi syn på en dag när vi skulle åka till Grästorp.

Vet inte vad dom firar men kanske har dom fått smått :-))


    

Helgen 3-4 Juli var vi i Skärhamn och tittade på den årliga träbåtsfestivalen. Där fanns många fina välskötta träbåtar att se.


  

I bakgrunden ser ni ångaren Bohuslän.

Den båten har husses pappa varit skeppare och delägre i.


Till sist en bild på Elin som är nere i hamnen på Klädesholmen med oss.

Jag Molly, syns i vänster hörn av bilden.

Med på bilden är även husse. 

Hoppas ni har det gött i värmen   

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards