Cavvetjejerna

Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Molly & Moa - 16 maj 2008 09:21

tog matte och jag en tur ner till Sjövik. Vi bor bara cirka två kilometer från Vänern. Där är det jättefint, ett av mattes smultronställen. Där har hon tillbringat många somrar med bad och båtliv.

Från parkeringsplatsen är det en liten bit att gå ner till vattnet, och då fick jag fick springa lös. Matte var lite orolig att vi skulle stöta på huggormar som det finns gott om i år, har hon hört. Men vi hade tur, inte ens en endaste liten snok  kom i våran väg. Bara en massa kanadagäss som slagit läger på bergen.

         Matte, jag är redan framme… kolla där ute!

                                 En hel familj Kanadagäss

                                 Oj…så många barn dom har

                                       Här är jag matte!

                                          Får jag…?

               Jag tror det är kallt i vattnet! Kommer du matte?

                                   Ska jag…???  Hmmm ....  

                                     Fortsättning följer…


Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards