Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 6 januari 2009

Blåsigt idag!

Av Molly & Moa - 6 januari 2009 17:00

Här är det verkligen omväxling i vädret. Från vindstilla, minusgrader och strålande sol. Till mulet, grått, plusgrader och kraftiga vindar. Vi blåser nästan bort när vi är ute. Efter varje gång vi varit ute idag (4ggr) har matte fått duscha oss rena om tassarna i badkaret. Här blir vi alldeles svarta om våra hårbeklädda tassar av all fukt och salt.

Våra gäster har åkt hem till Malmö igen och i morgon åker även vi hemåt.

 

Vi är alltid först vid bordet

Maria hittade ett kul spel på nätet,

"Frets on fire"

Här testar Johan.

Moa vill också vara med

Ja, vi sa ju det!

Det gäller att vara först vid bordet

Så här såg det ut nere vid hamnen vid tretiden i eftermiddag


 
 
Sigge

Sigge

6 januari 2009 18:30

Jaha ni har öppet vatten ni!
Avundsjuk är bara förnamnet.
Jag hittade lite idag men blev förbjuden att simma!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Frippe

Frippe

6 januari 2009 18:32

Ja det gäller ju att vara först om man ska få något!!
Gulliga ni är när ni sitter vid bordet..
Ja visst är det växlande väder nu har vi -3 och vind stilla, helt OK väder.
Var du duktig på spelet eller??
Krameli kram på er...
Söt proppar!!!!!!

http://frippe.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

6 januari 2009 21:11

Eller hur, hittar man en tom stol får man ta den!

Ha det bra!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

6 januari 2009 21:44

Inget bra väder här heller... Det har snöat och snöat, så jag har behövt ha täcken på mig, att det ska vara så kallt! Usch, jag gillar inte kyla...:-( Ni är så söta när ni sitter vid bordet, brukar ni sitta på egna stolar? Lyxigt! Själv så sitter jag på golvet, och räcker upp tassen, då brukar jag få lite mat av matte, och idag fick jag lite tacos....:-) Gotti, gotti! Kramar

//Latte:-)

http://latte

 
Ingen bild

malte o snoken

6 januari 2009 21:49

sötproppar, klart det är bäst att va först!

 
Ingen bild

Frippe

7 januari 2009 01:20

Man tackar så mycket för komplimangen!!
Jag och matte blir så stolta när jag får det.
Krameli kram och nosgos..

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

7 januari 2009 16:01

hihi..klart man ska va först vid matbordet;) fråga Cola..hon brukar typ ta sats o slänga sig...över kakan om den står för nära kanten...typ en örn som fångar ett byte;)...men ni flickor, som sitter så fint o väluppfostrar o väntar på er tur...klart man kan sitta där då:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
moa

moa

7 januari 2009 23:09

Hej. Vad fint det är önskar att jag bode så fint. Dina hundar är först vid bordet som vanligt ser jag. Nej nu måste jag lägga mig skolan börjar ju imorgon också....

http://www-moas-hundliv.gratisblogg.se

 
Lena

Lena

8 januari 2009 00:55

Hej!
En sån gullig bild av Molly & Moa vid bordet.Förresten alla bilder är fina.Själv är man klar vaken i denna sena timma.Jobbigt när man inte kan sova.
Ha det bra!
Är det okey om jag länkar till dig?

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

8 januari 2009 10:11

lenaochpudlarna: Självklart får du länka. Tyvärr funka inte din länk när jag klickade på den. Kanske du stavat fel.

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

8 januari 2009 10:52

ja hoppas det blir bra:) tar såklart kort när allt är klart!;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Latte

Latte

8 januari 2009 15:27

Hej Cavvetjejerna!
Vart har ni tagit vägen? Längtar efter att få se bilder på er! Puss på era vackra & söta nossisar...

//Latte:-)

http://latte

 
Lena,Moa,Maiko

Lena,Moa,Maiko

8 januari 2009 16:59

Ni rödtottar är för söta som sitter så fint och väluppfostrat vid bordet och väntar på mat...Vi får inte det, för vi når liksom lite längre...och Maiko har lösa, rinnande mungipor när hon blir sugen.

http://nysvansat.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards