Cavvetjejerna

Alla inlägg under januari 2009

Av Molly & Moa - 22 januari 2009 09:43

 

Ja, som ni förstår så är det passa huset som gäller idag. Matte ska in till stan för att passa Elsa och Kalle några timmar på eftermiddagen. Elsa som just skolas in på dagis, har fått feber och måste vara hemma.

Vi kan inte följa med säger matte. Det blir för mycket att passa både hundar, barn och katt. Katten heter Nisse, och är innekatt, men går ett varv runt huset ibland. Kameran följer i alla fall med matte så det kanske blir någon bild senare idag.

Vi ska ut på en långpromenad nu och sen ska vi gosa ihop oss i korgen och sova när matte är borta.

Hoppas ni får en bra dag!

Av Molly & Moa - 20 januari 2009 15:13

I dag så stod det bakning på schemat!

Vi är ju som bekant glada i att baka (kolla här) i dag fick matte för sig att vi skulle baka gifflar. Men det hade vi aldrig gjort förut så det blev bara några stycken. Dom blev rent ut sagt väldigt konstiga, så matte sa att vi måste öva mera innan vi kan visa upp dom. I stället gjorde vi runda släta bullar som man kan göra smarriga semlor av. Och en vetelängd räckte det till också.

Här ligger jag "Moa",

och kollar så matte inte glömmer någon ingrediens.

Ps. Ser ni ögonen som kikar fram under stolen



Nä, nu får jag ta över och kolla så det inte bränns i ugnen



Jag blev så ivrig när matte tog ut bullarna ur ugnen

att jag fick order att sitta på stolen.

Vi vill smaka NU!!!




Här är resultatet!

1 vetelängd, 12 släta bullar och 10 konstiga gifflar.









Av Molly & Moa - 19 januari 2009 20:40

Fick en kommentar av Molle som har detta inlägg på sin blogg.

Vi har fått denna efterlysning på mail tidigare, och även skickat vidare till vänner på mattes maillista. Men detta är ju ytterligare ett tillfälle att hjälpa till, så kopiera detta du också och lägg ut på din blogg. Ju fler som lägger ut denna efterlysning ju större är chansen att lilla Neo kan hittas.


Hej,

På nyårsnatten försvann min älskade hund Neo ifrån vår gård i Tygelsjö.
Han är en rottweilerhane på 6 månader.
Svart med bruna tecken, chippad.

Jag har inte hört nånting om honom, inte nån som sett honom eller liknade på 13 dagar,
och jag lider otroligt mkt av detta, för han betydde allting för mig.

Jag tror att någon tagit Neo, och tänker behålla honom, och skulle mitt mail komma
till den som har honom, snälla lämna honom
tillbaka, jag köper en ny hund åt er, så länge ni bara ger mig min Neo tillbaka.

Har du sett eller hört nånting som kan leda min hund hem igen
kommer du belönas generöst. Jag gör allt för att min älskling ska komma tillbaka.

SNÄLLA skicka detta mail vidare, enda sättet jag kan nå ut i sverige på.
Har gjort allt, polisanmält, anmält på diverse hemsidor, radion, sydsvenskan, kvällposten,
lappar överallt där jag bor osv.

Therese Perlman
070-4164073
Tillgänglig 24 timmar om dygnet
ektp@hotmail.com

Kontaka Therese eller
polisen på 11414

KOPIERA OCH SKICKA UT DENNA EFTERLYSNING….
HJÄLP TILL ATT HITTA EN FÖRSVUNNEN VÄN….




Av Molly & Moa - 19 januari 2009 15:17

För att slippa allt vägsalt så fick vi åka bil till skogen för en längre promenad med matte. Gråt och trist, men plusgrader, som dock känndes som minus. Men vi tyckte det var toppenkul. Det hade nämligen kommit lite pudersnö så vi blev som ystra små kalvar sa matte.

När vi kom hem blev det kaffe till matte och rå morot till oss. Så gott att knapra på. Min "Moas" mun är ju läkt nu så det är inga problem alls att tugga.

Kolla!

Vi har fått lite snö att springa i.

Och ett tunt lager is på vattnet.


Nu väntar vi på morot.


Den som spar han har...

Undra om hon delar med sig...?



Nä.. ä,

inte en endaste smula blev kvar till mig!



Av Molly & Moa - 18 januari 2009 13:09


Mattes nya fönsterdekoration, det är jag det!


Tycker jag passar in ganska bra här!


Det inte matte vet, är att jag är väldigt intresserad av blommor.

Här finns mycket att undersöka!

Har just upptäckt en liten spindel i mossan


I själva verket är det pistillen i amaryllisen som är mest intressant



Måste ju smaka lite, innan matte ser det.

Hon säger att vi inte får käka på hennes blommor.

Nåt om att vissa växter kan vara giftiga.




Av Molly & Moa - 17 januari 2009 21:02

Matte har varit på kalas i eftermiddag hos sin syster som fyllde år den 13:de. Och vi fick inte följa med. Orättvist va...!

 

Mattes söta syster!

Här provas skidglasögonen som var en av presenterna. 

Dom kommer väl till pass på skidsemestern,

som går av stapeln till Vemdalen.


Kusinerna Thea och Elsa


Elsa i pappas knä



Så här glada blev vi när matte kom hem!

Av Molly & Moa - 16 januari 2009 23:15

 

Matte fick en fråga på bloggen om hon var nöjd med mobilkameran. Så här kommer ett par bilder. Skulle väl tagit någon inomhus också, men det får bli vid ett annat tillfälle.

Tycker väl dom är okej faktiskt, 3 megapixlar. Har ju oftast digitalkameran tillgänglig så den kommer väl mest användas till att skicka MMS med.

Här har hon fotat mig med nya mobilkameran.

Duger väl tycker jag!



Fantasilös bild.

Ja, så här ser det ut från vår ytterdörr!


Av Molly & Moa - 15 januari 2009 23:16

Matte brukar inte gå på loppis så ofta, men husse tycker det är kul. Så idag när vi var i stan så tog han en runda på stans loppisar. Och titta vad matte fick! En mekanisk visp, från 1953, året som matte föddes. 

(Ja, hon är gammal våran matte.)

I orginalkartong och allt. Dessutom aldrig använd. Matte kommer nog inte använda den heller. Den får nog förbli liggande i sin orginalförpackning.

Kolla...!

Helt oanvänd, och i orginalkartong.

Priset då...?

Jo, 30 riksdaler



På etiketten står skrivet:

Gunborg födelsedagspresent 1953

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards