Cavvetjejerna

Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Glad nyhet i brevlådan

Av Molly & Moa - 17 december 2008 14:17

Ja då var man hemma igen efter tandläkarbesök och lite julklappsjakt.

Blev inte klar med tanden idag heller. Tandläkaren ville rensa en gång till för att vara på säkra sidan. Blir ingen rotfyllning förrän på mars månad.

Köksbordet hade haft besök av en viss Moa. Hon har en ful ovana att undersöka det mesta runt omkring sig när hon passar huset. Tycker väl att det ska göras ordentligt. Duken låg i en truls och en bit hushållspapper som glömts kvar på bordet var i tusen små bitar.

Nåja, dom får endast vara i köket när dom är ensamma. Detta på grund av busiga Moas nyfikenhet. Molly skulle aldrig komma på tanken att hoppa upp på bordet.

Efter en långpromenad i duggregnet blev det utdelning av goda tuggpinnar till tjejerna.

En trevligt brev låg och väntade i brevlådan när jag kom hem.

Vinsten kommer om någon vecka!


 
 
Latte

Latte

17 december 2008 15:47

Tänk att ni har vunnit... Det är bra att matte skriver om att hon har vunnit några gånger, för jag kan inte fatta att det är sant... Var det ett stort kuvert? Kramar

//C&L

http://latte

 
Ingen bild

Tessan och pälsbollarna

17 december 2008 16:07

Hi hi jasså hon är ett litet busfrö den unga damen! Kramís!

 
lotta

lotta

17 december 2008 17:00

hääärligt!! kommer väl till pass nu när tander krånglar, kan jag tänka! ;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

17 december 2008 17:38

Avundsjuk jag???? Nähäää .... Åja, kan väl erkänna att jag inte skulle vara ledsen för en sån vinst.

Jaa tjejer, nu är matte givmild med tuggpinnar och grejer ... hon har ju fått extra klirr i börsen. Passa på nu och önska er det ni vill ha ...

Medresenärska passar på att säga GRATTIS en gång till och jag lovar att meddela alla på bloggen om jag skulle råka ut för något sådant. En sån risk finns inte så jag får spegla mig i glansen av alla jag känner som gör det. Låter väl bra, bara det !!!
Ha det gott allihopa inkl. rika matte.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Kaspers matte

Kaspers matte

17 december 2008 17:41

Noggranna tandläkare är guld värda! Eller åtminstone ca 60 000 kronor!!! NU har jag en som är noggrann! Men ett dyrt pris fick jag betala!
Bro byggd på bl.a bristfällig rotfyllning resulterar nämligen i implantat! Inte kul och inte billigt.
Gulle-Moa har säkert haft jättekul.
Vinst i Postkodlotteriet - jag är inte med, men borde kanske ändå ta mig en funderare... Grattis igen, till vinsten!

http://www.belof.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

18 december 2008 10:13

Grattis igen till vinsten! Fast det lät inget kul med tanden även om det är bra att tandläkaren är noga.

Jag har en katt som är likadan som Moa, om jag släpper in honom när jag går så är det fullt av tassavtryck när jag kommer hem...

Gott med tuggisar tjejer!

http://timsevimse.blogg.se

 
Sigge

Sigge

18 december 2008 19:38

GRATTIS igen!
Men Moa så du håller på när du passar huset.
Jag lägger mej på en strategiskt utvaldplats o där ligger jag tills matte kommer.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

20 december 2008 11:31

ja gu så kul med din vinst! gör nåt riktigt skoj för pengarna! tuggben....pipleksaker..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly & Moa - 16 mars 2013 19:21

I måndags var jag Molly, hos veterinären och gjorde mig fin i munnen. Det rök förstås några tänder igen men vad gör det när man slipper ha ont och matte blir så glad när jag luktar gott igen....

Av Molly & Moa - 28 februari 2013 23:39

Idag fick vi åka med matte in till stan. Där fick vi oss en riktig långpromenad utmed Vänerstranden. Skönt att få glassa lite i vårsolen och svänga på våra spänstiga rumpor!...

Av Molly & Moa - 27 februari 2013 12:49

  Här kommer ett livstecken från Cavvetjejerna. Vi har ju legat lågt med bloggandet en längre tid så vi tyckte det var tid att uppdatera lite. Vi har varit på Klädesholmen några dagar och njutit av ett fantastiskt väder. Ingen snö men havet var lit...

Av Molly & Moa - 11 april 2012 21:59


Finaste Molly 10 år i dag!   Grattis min fina vän!

Av Molly & Moa - 7 februari 2012 14:09

I dag är det fyra år sedan vi startade våran blogg! Då måste det ju bara bli ett inlägg så vi håller lite koll på åren som gått. Vi tänkte lägga upp lite bilder på våra små bäbiskusiner. Det är husses döttrar med respektive och deras söta små bäbis...

Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards