Cavvetjejerna

Alla inlägg den 24 april 2008

Av Molly & Moa - 24 april 2008 09:41

som var våran tredje i ordningen, började som vanligt med kaffe och kaka och lite snack om hur träningen funkat i veckan som gått.

Alla hade väl nåt som behövde tränas mera på, så man behövde ju inte känna att man är sämst på alla momenten.

Moa har ju t.ex inkallningen att glänsa lite extra med. Den vet jag sitter bra i alla fall.

Annars då… vad beträffar Moa, så är det ju ställandet som gått tillbaka. Från att ha haft ett nästan perfekt ställande så har hon börjat sätta ner rumpan så fort hon ser att jag är på väg tillbaka.

Läggande under gång har gått jättebra när vi tränat hemma och gick väl så där igår. Och sen har vi ju apporten… den är ju inte det populäraste momentet kan jag säga. Vet inte vad det är som händer när vi kommer till träningen. Hemma kan hon till och med hoppa över hinder och hämta apporten och komma tillbaka och sätta sig snyggt och lämna över.

Men det är bara att se glad ut och kämpa vidare, för VIDARE ska vi!

 Här visar varghunden upp (minns inte namnet) ett perfekt ställande

Här står jag och kisar, och strax sätter jag ner rumpan… NEJ… ryter matte

                Här övar vi linförighet, som gick hyfsat bra idag

Här visar Tage, som är vår duktiga kursledare, matte hur hon ska göra för att få mig att ta apporten ordentligt.

Matte kör med det klassiska… hon kan det i alla fall hemma… Men det är ju HÄR det måste funka.

Men den är ju såååå äcklig… blääää för apportbockar.

                         Nåja… det funka ju till slut i alla fall.

Tur att matte hade en reserverad plats med till mig. Mycket roligare att titta på dom andra.

Jag kan ju redan allt… eller hur matte? Behöver ju bara få till finliret hi, hi...



Presentation

Fråga Cavvetjejerna

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards